Mobilnr vid reg på IRCTC?

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
orkkork
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2016-08-29

Någon här som kan tipsa vad för nummer man ska skriva in?

Får samma felmeddelande vad jag än skriver in.

 

Tack på förhand!

 

//Pet

orkkork
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2016-08-29
BilagaStorlek
Mobile.PNG12.31 kB
putte64
putte64s bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2013-05-15

http://indien.nu/forum/registrering-pa-irctc-utan-indiskt-nummer#comment-79460

__________________

PLanerar vintern 2020.

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Indiska mobilnummer innehåller tio siffror eller elva siffror om det är en nolla i början. Nollan i början ska du inte använda.
Du har skrivit för få siffror enligt din skärmdump.

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

LaduLaser
Offline
Orakel
Orakel
Blev medlem: 2014-12-16

Skriv bara in ditt vanliga, svenska mobilnummer men med en nia istället för en nolla i början. När registreringen är klar, maila till care@irctc.co.in och förklara för dem att du inte har ett indiskt mobilabbonemang och behöver hjälp med att få kontot aktiverat manuellt. Jag fick svar efter tre dagar, men har läst att det kan ta upp till två veckor. Du behöver bifoga en kopia av ditt pass (sidan med fotot på).

__________________

Nästa resa: Delhi-Mathura-Rishikesh-Haridwar-Delhi. November 2019.

pastic
Offline
Erfaren användare
Erfaren
Blev medlem: 2016-11-28

För mig tog det sex dagar sammanlagt.

Fem dagar efter att jag hade skickat mailet, med pass-scan i PDF och JPG till adressen som LaduLaser anger ovan, hade fortfarande inget hänt och jag började misströsta. Jag ringde (var extremt svårt att komma fram) deras kundservice tre gånger femte dagen (då biljetterna jag ville köpa började ta slut). Två personer lovade att skicka vidare och att jag skulle vänta ytterligare 24-48 timmar. En tredje sa samma sak och när jag frågade om de inte kunde aktivera direkt medan jag satt i telefon (hade läst i en blogg att någon hade lyckats med det) så kopplades jag vidare till en "Superior"....men jag kopplades i själva verket rakt ut i etern och jag gav upp. Morgonen därpå fick jag ett mail om att mitt konto var aktiverat. Så var inte skraj för att ringa om det drar ut på tiden.

Jag mailade även wsoperations som jag läst i flera guider men fick då till svar "Varför skickar du hit, skicka bara till care." Det var vi det svaret som jag ringde

__________________

Åker till Indien första gången 20 dec 2016 - Mumbai - runt runt i Karnataka - Bangalore.