Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

GRATTIS!
Se till att komma av planet snabbt och ta dig igenom passkontroll, hämta väskorna och passera tullen. Indier är ofta fräcka och tränger sig varför du måste vara lika fräck tillbaka för att komma igenom snabbt.
Har du tid köper du SIM-kort till telefonen hos AIRTEL direkt efter tullen men innan du går ut.
Hinner du inte kan du nog göra det i Pushkar också även om det inte är lika enkelt där.
Det finns även flera ställen att växla pengar, ta ut från kort och bankomater innan utgången. Du behöver pengar åtminstone till tåg, taxi och vatten (drick mycket vatten). Mat får du på tåget. Det finns även bankomater på järnvägstationen.
De verkar som de har ändrat tidtabellen för AIRPORT EXPRESS varför du kanske måste ta taxi.
När jag reste i december gick första tåget klockan 04:30 men nu ser jag att det står 05:20 i tidtabellen.
Köp i så fall en pre-paid-taxi-biljett. Taxi tar cirka 20-30 minuter till New Delhi Railwaystation om du åker på natten. Säg till att du har tåg att passa så chauffören inte passerar nån butik längs vägen.
Är planet sent får du kanske köpa ny biljett och åka dagen efter.
Lyckat till!
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism
tack så mycket! absolut. troligt att tåget är försenat kanske? hoppas jag hinner!
har nu fått plats. confirmed!! yes. får dock se om planet är i tid.
Var planet i tid?
Hann du med tåget?
Kom du fram till Pushkar?
*nyfiken*
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism