Hej!
Vi landar i Mumbai 21/12 kl. 01.00 mitt i natten om allt går som det ska. Vi har bokat hotell i Juhu med airport shuttle för att snabbt kunna komma i säng och sova bekvämt några timmar innan frukost, eftersom det är första gången vi är i Indien.
Vi är 45 och backpackar inte, så vi kan betala för hotell, men vill förstås inte betala för nåt vi inte kommer utnyttja eftersom vi inte har obegränsat med pengar.
Nu läste jag i nån tråd att det kan ta flera timmar att komma igenom passkontrollen (att först kvittera ut e-visum verkar dock gå snabbt, tycks det.)
Är det så att det regelmässigt tar jättelång tid att komma ut ur flygplatsen i Mumbai? Om det tar typ 4+ timmar är ju frågan om det är vettigt att betala för en ankomstnatt på hotellet.
Åsikter? Tips?
Alla interkontinentala flyg landar mellan midnatt och fem på morgonen. Det landar en otrolig mängd plan. Från att du har landat till att du har promenerat flera kilometer, tagit dig igenom alla köer och står med bagage utanför flygplatsen brukar det ta två till fem timmar beroende på omständigheter ingen kan förutse.
Shubh Yatra!
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism
Tog oss ca 30 minuter senast vi va där
Sen upprustningen av Mumbais flygplats tycker jag att det mesta går väldigt smidigt där.
Förstår jag dig rätt om jag tror att ni ska flyga vidare samma dag? Gör en avvägning mellan att lägga tid på att ta er till hotellet, checka in, komma till ro och sen tillbaka och att eventuellt spendera några timmar på flygplatsen. =)
Det finns en hel del trevliga cafeer, restauranger och annat och man kan halvslumra på bänkarna om man vill.
Ska ni ändå stanna i Bombay kan ni lika gärna åka direkt till hotellet då ni förmodligen inte vill släpa omkring på babaget fram till 12 då de flesta hotell har incheckningstid. Om ni inte ska bo på något superfancy ställe så är det ingen större summa för att få en bättre start på resan. =)
Nej, vi ska stanna två hela dagar i Mumbai innan vi flyger vidare på tredje morgonen. Så tanken är att få lite sömn (om vi hinner, men det verkar finnas god chans att det inte tar alltför många timmar tycks det som) innan vi går ut på stan.
Första dagen blir det "invänjningsdag" i Bandra West eller Juhu. Andra dagen ner och kolla läget i Colaba och bazaarerna, typ.
Här sett i vissa kommentarer att folk betalar för halv natt när de checkar in under natten, inte helnatt. Är det nåt som någon har erfarenhet av?
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism