Gissa platsen i Indien *bildtråd*

1768 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

300 till 400 km åt andra hållet, då kan man ju komma till Alwar ?

labolisa
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2014-01-18

Mer åt rätt håll, men du skulle åkt längre söderut...

(PS hur tragisk är man om man är hemma och surfar på Indien.nu kl 23 på Valborg?! blush)

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Ah, jag tänkte på Ranthambore (Sawai Madhopur) tidigare men, who knows?

labolisa skrev:

(PS hur tragisk är man om man är hemma och surfar på Indien.nu kl 23 på Valborg?! blush)

Hur tragiskt vore det att inte surfa på Indien? Wink

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

labolisa
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2014-01-18

Helt rätt håll men nu åkte du för långt! 

Byggnaden är alltså ett hotell (som tom finns på Tripadvisor yes) i en annars liten by som ser ut mest såhär; 

 

IMG_2297.JPG
anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

År du i Ajmer ?

labolisa
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2014-01-18

Nej men nästan mitt emellan Ajmer och Ranthambore!

Haha jag som trodde några av er kände igen varenda byhåla i Indien... cheeky

tligen
tligens bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-17

 

Hotellet känner jag inte igen. Men bygatan skulle kunna vara i Bundi, min gissning alltså...

__________________

tligen

labolisa
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2014-01-18

INte Bundi heller, men precis som Ajmer är det bara ca 100 km bort... Menade mitt emellan A och R fågelvägen angel

labolisa
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2014-01-18

...finns troligtvis inte så många hotell på Tripadvisor där i närheten cool

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Jag tror jag vet ;)     Det är Tordi Palace i Tonk ?    

labolisa
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2014-01-18

JAAA!! yes

Eller närmare bestämt Tordi Garh, i trevliga Tordi Sagar Village smiley

http://www.tordigarh.com/index.html

 

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Då åker vi vidare smiley

 

Var är vi ?

 

[URL=http://s12.photobucket.com/user/anncharlotte/media/CIMG1623.jpg.html][IMG]http://i12.photobucket.com/albums/a238/anncharlotte/CIMG1623.jpg[/IMG][/URL]

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Ingen som vet ?  eller ens har en gissning ?  eller har ni alla haft fullt upp med att demonstrera och inte haft tid smiley

 

Nåja, ni får en bild till så blir det nog lättare.

 

[URL=http://s12.photobucket.com/user/anncharlotte/media/CIMG1622.jpg.html][IMG]http://i12.photobucket.com/albums/a238/anncharlotte/CIMG1622.jpg[/IMG][/URL]

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Är bilden från Fort Kochi?

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

matsism skrev:

Är bilden från Fort Kochi?

 

Javisst, så då är bara frågan var där ?    Smile

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Kan det vara Santa Cruz Basilica i Fort Cochin?

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Henric skrev:

Kan det vara Santa Cruz Basilica i Fort Cochin?

 

Ja det kan det vara :)     Det är din tur !

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Då är det dags att flytta på sig igen. Vad kan det vara för plats vi är på nu? Extrapoäng om man kan berätta vilken religion som är viktigast här.

 

kandetvaraetttempel.jpg

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Är det i Palitana, Gujarat och religionen är Jain? 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Grattis! Du har helt rätt!

Rätt på religionen, resten är fel devil

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Hmmmmm … 

 

Är det i Jintur i Maharashtra? 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Nope! Men det är ett ställe där många svenska indienfarare varit,

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Är det Ranakpur i Rajasthan? 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Nej det är varken Ranakpur eller Rajasthan

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Har absolut ingen aning, men jag får väl forsätta med en gissning.    Är du i Hyderabad i Andhra Pradesh ?

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Trots alla platsens tempel är det inte religionen som lockar flest besökare.

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Är det Mysore i Karnataka? 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Nej det är varken Hydrerabad eller Mysore. Jag tror i alla fall Mats har varit här liksom många andra från forumet. Kanske finns det något annat som avleder blicken från helheten här? Jag trodde förra ledtråden skulle göra det för lätt Smile

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

bege
beges bild
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2012-09-28

Old Goa

__________________

Bege Åker till Delhi 200415

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

bege skrev:

Old Goa


Nej, på den här platsen är det något annat än solen som gör dig het Smile

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu