Gissa platsen i Indien *bildtråd*

1768 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Ingen som har några förslag här Smile

Stora rejäla träd finns ju i Fort Kochi , vill ju inte riktigt säga att jag känner igen mej på bilden, men gissar på det ändå ?

Ann-sofie
Ann-sofies bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-09-30

Helt rätt anncharlotte, Fort Cochin stämmer.

 

Din tur nu!

__________________

Med vänliga hälsningar
Ann-Sofie Blomqvist

 

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Det var där :-)     Jag som varit där så många gånger borde väl ändå ha känt igen mej lite bättre !    Men då ska jag leta bland bilderna igen.

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Förlåt att jag tog lite tid på mej, men här kommer en bild, var kan man se denna statyn ?

 

[URL=http://s12.photobucket.com/user/anncharlotte/media/P3050059.jpg.html][IMG]http://i12.photobucket.com/albums/a238/anncharlotte/P3050059.jpg[/IMG][/URL]

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Är det i Visakhapatnam, Andrhra Pradesh? 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

matsism skrev:

Är det i Visakhapatnam, Andrhra Pradesh? 

 

Nej inte riktigt, fel stad och fel delstat, men ändå rätt nära  Smile

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Är det i Chennai, Tamil Nadu? 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Nix, du får åka åt andra hållet !

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Är det i Puri, Odisha?

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Puri är rätt   :-)       Grattis, din tur igen !

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Jo, jag känner igen statyn men kan inte riktigt placera den men är säker på att ha sett den. 

Var är denna bild från i Indien?


FOTO: Mats Larsson

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Kan det vara Kaziranga National Park i Assam?

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Helt rätt.
Kaziranga är känt för alla noshörningar.
Bäbisen på bilden är tre dagar gammal.

Din tur!

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Då lämnar vi noshörningar för andra kanter och hörn.

Vart kan vi tänkas befinna oss nu då?

stenikubik.jpg

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Är det Jodhpur i Rajashan? 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Nej, det är inte i Jodhpur

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

tligen
tligens bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-17

Asså ser väldigt mycket ut som palatset i Bundi!

__________________

tligen

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Det är korrekt. Fotograferat från Tara Garh.

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

tligen
tligens bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-17

Ok tackar!

...fast lite fusk, det är ju nästan på "hemmaplan"....

 

Denna då, hoppas jag inte haft den förut

 

Var e denna station?

__________________

tligen

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Ingen som vet tydligen :-)        Så jag kör på en gissning, att det skulle kunna vara en del av Old Delhis järnvägsstation, jag har aldrig varit där så det enda jag baserar den gissningen på är färgerna på husen ?

tligen
tligens bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-17

nix

inte Old Delhi

gissa på ba....

__________________

tligen

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Är det Sawai Madhopur Railway Station? 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

tligen
tligens bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-17

Nej det är inte Sawai Madhopur

ytterligare ledtråd är att det inte är i Gujarat denna gång... smiley

__________________

tligen

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Indien är stort :-)     Och överallt finns det järnvägsstationer, kan vi begränsa oss lite ?    Är du i Rajasthan ?

tligen
tligens bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-17

inte i Rajasthan heller

tror att en del av er har åkt till eller från denna station men inte direkt varit i själva stan där det ligger...

__________________

tligen

putte64
putte64s bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2013-05-15

Är det agra cantt

__________________

PLanerar vintern 2020.

tligen
tligens bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-17

putte64 skrev:
Är det agra cantt

nej inte heller det är rätt

__________________

tligen

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Ok, jag fortsätter med att gissa på en station där jag inte varit , är det Hospet ?

tligen
tligens bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-17

anncharlotte skrev:

Ok, jag fortsätter med att gissa på en station där jag inte varit , är det Hospet ?

Nej inte Hospet, vet inte ens var det ligger.

 

Ledtråd, tror att många har varit i närheten

__________________

tligen

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Hmm, jag tyder dina ledtrådar som stationen ligger i närheten av något större turistmål, men det är inte själva staden som är det.  Ligger den i närheten av någon nationalpark ?