Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Jo, i januari skall jag faktiskt till Goa och då ser jag fram emot att träffa dig GooGoo.
Jag äter frukost och kollar på ndtv.com/live och ska snart gå till arbetet.
Har precis skällt lite på ac-installations-killarna som monterade ac:n helt fel och tyckte att en avriven blå kartongbit minsann kunde täcka hålet som satt under acn istället för bakom. Nu kollar jag när dom gör om arbetet. De gamla hålen kommer inte synas i vilket fall som helst.
Det där med AC-installation vet vi precis hur det går till här i Indialand.
StoOora hål i väggen brukar det bli i alla fall :wink:
Mats - i januari kan du träffa TurboDiesel men troligen inte oss för vi
åker nog inte förrän i mitten av februari. Jag VÄGRAR komma hem till
nån j-a vinter :lol:
Sitter mitt i natten (00:40) och kollar på NewsX om red alert, bussolycka
i Kerala, storbrand i Bangalore, sabotage mot järnvägen och allt annat
elände....... :?
Jag har just fått oväntat besök från Kathmandu. Vi har varit och ätit vego-thali och nu sover de nyanlända ...
På indiskt vis erbjöd jag självklart min egen säng till gästerna.
Skulle gärna vara här nere från nov till april men har ju en man som måste sköta ett jobb. :?
Nu åker vi till vår egen paradisstrand vid Chapora River/Morjim Beach - gött! :mrgreen:
Sitter på Liquid med Helen och Aja....åtminstone kändes det så då vi ringde dem i em..... :lol:
Och just nu är vi nog på Kim Faa.....
I mogon går vi nog till Fiesta....
Sedan tar vi HUMMER hos Catharina....
Och sen blir det nog O´Pescadore....
Kan tänka mig en middag på Brittos sen också....
Och Est Meet West....
Sen Berhards...
Åh vad gott med all mat......................
Fast egentligen ska min man och jag äta kycklingspett och titta på Postkodmiljonären.......fast egentligen är vi nog i Goa i våra drömmar......
:lol:
Mvh Eva
Sitter framför datorn. Eller snarare halvligger i min stol :)
Har nyss suttit uppe på taket och njutit av en Old Monk och lite lätt bris. Klockan är nu tjugo över ett och det är 28 grader ute. UNDERBART!
Molnig förmiddag i Baga men det passar oss utmärkt eftersom vi skall kolla Formel 1 och inte
göra ett enda dugg på hela dagen. Vi skall bara vara hemma och lata oss och vi lär inte ens gå
ut och käka ikväll. Kanske gör vi lite bakad potatis med äkta smör - thats it :)
Sitter (som vanligt) framför datorn och jobbar. Ute är det 42 grader i skuggan (om man har tur att hitta den för solen gassar dktigt) men inne är det mer behagliga 32,8 grader just nu. Om någon timme borde det svalna av lite så då ska jag ge mig ut på en liten tur igen.
Sitter på balkongen i solnedgången (kl 18:30) och dricker en iskall öl.
Skall snart gå ut och äta middag. Saknar Torgny (forumsmedlem som läser här ofta men sällan skriver några inlägg) som vi har umgåtts med i nästan en månad. Han sitter nu på Mumbais urtråkiga flygplats och väntar på take off som inte är förrän 02:20. Är inte ett dugg avundsjuk på honom, men om nio dagar sitter vi där själva......booooring!
Beställer härmed vår med shortstemperatur till lördagen den 17:e då vi landar i Götet :mrgreen:
Välkommen tillbaka till Sverige! Om 68 dagar är jag tillbaka i Mumbai.
Jag har just hjälp en arbetskamrat som aldrig har varit i Indien tidigare med att köpa flygbiljetter med Qatar Airways till Thiruvananthapuram i december.
Nu skall jag fylla i visumansökan för att ansöka om nytt visum. Jag fick ju tyvärr bara enkel-visum senast.
Skall idag fira vår indiska bröllopsdag på en paradisstrand. :D
Åh grattis Buttheads till er indiska brölloppsdag!
Kramar
Tack :D
Har precis kommit från stranden och sitter i lägenheten och tittar på CNN som rapporterar
om flygolyckan i Ryssland den polske presidenten har omkommit - tragiskt.
Just nu har vi 36 grader i skuggan så det är skönt att sitta inomhus med ac´n på. Om sex
dagar åker vi hem och fryser.
Trevlig helg! :D
GRATTIS.
Länge leve den sanna kärleken.
Tack för det :D
Sitter klistrade vid tv´n nere i Goa och följer BBC´s nyhetssändningar om vulkanutbrottet på Island.
Vi skall flyga upp till Mumbai i morgon kl 15:15 svensk tid och sedan vidare till Bryssel och Göteborg.
Just nu är flygen inställda sträckan Mumbai-Bryssel och Sverige stänger alla sina flygplatser..... :?
Lyckans dig som får bo gratis på fiiint hotell i Mumbai och härligt förlänger semestern.
Jag sitter på ett kufiskt hotell vid järnvägsstationen i Linköping och kom just på att jag skall åka till Indien om bara 60 dagar.
En annan sitter på ett hotellrum i Göteborg och glor på brittisk partiledardebatt på bbc. Jag skulle inte klaga över att vara fast i Bombay, Googoo. Och är det rödvin och västerländsk mat du längtar efter skall du gå till Indigo Delikatessen nere vid Hotel Taj.
Visst är det flådigt att få bo på fint hotell, men när man är på väg hem så vill man hem.
Dessutom har vi vårt barnbarn Emilia 8 år som ser fram emot att äntligen få hem oss.
Tack för tipset om västerländs mat och rödvin, fastnar vi i Mumbai så skall vi absolut gå dit :mrgreen:
18:45 (15:15 svensk tid) flyger vi dit så får vi se vad som händer.
Skall snart gå ner och bada :D
Tyvärr verkar ni inte komma hem den närmsta tiden heller..för än vet dom inte ens när de kan öppna luftrummet!!
Sitter fast i Mumbai, Jet Airways står inte för hotellrum eller nånting.
Ingen vet när vi kan komma iväg.
Har nu tagit in på hotell för egna pengar, men skall pressa Jet som borde ha stoppat oss redan på flygplatsen i Goa.
Magdålig i Chennai. Skit också =). Ska ju iof inte tillbaka till jobbet förrens på måndag.
Tur att man inte är på väg hem än iaf. I juli borde askan försvunnit.
Försöker hitta hjälpmedel till Helen & Aja av alla de slag som kan hjälpa dem då de strandat i Mumbai. Inte kul att sitta där när 10 kilo kräftor väntade där hemma..... :(
Kontaktat ambassaden i Delhi, lägenhetsägaren som äger lägenheten i Goa OM de skulle vända tillbaka till Goa, kollat med lite sajter hit och dit om vart man kan få mer information.
Någon av deras vänner har ju redan kontaktat SOS och försäkringsbolaget så vi försöker med alla medel att få hem dem.
Visst är det kul att vara där men inte när man räknat med att vara hemma och mycket praktiskt som spelar in.
Vi önskar er lycka till att få komma hem snart.
Mvh Eva
Har precis vaknat på hotellet i Mumbai efter att knappt ha sovit en blund.
Det går bara inte att sova när man har så mycket att tänka på. Troligen kommer vulkanen att fortsätta
att spy ut aska och då lär vi inte kunna åka hem på länge. Jet har inte hört av sig, men det har däremot
SOS International som meddelade att vi inte kommer att få någon ersättning, I normala fall hade vi fått
1000 SEK per person och dygn men eftersom detta inte är en normal situation (force major) så betalas
inga pengar ut alls.
Vi är så oerhört tacksamma för den hjälp vi får från Turbo och Sunshine här på forumet - ni är våra änglar!
Flög tillbaka till Goa tidigt i morse och sitter nu på balkongen i solnedgången.
Har fått platser på en flight till Bryssel 1 maj, frågan är bara om vi kommer iväg då.
Vi kanske får vara här för lång tid framöver.... :?
Sitter hemma och deppar ihop med vädret och ringer runt till världens alla hörn... :)
Tänker inte gå utanför dörren idag och myspysplaggen är på.
Hoppas få napp och hitta en lösning på att få hem vännerna.
Mvh Eva
Sitter och tittar ut på snön som vräker ner i solskenet.. :cry:
Borde plugga, men lusten finns inte.
Nu verkar det iaf som att alla flygplatser är öppna, frågan är hur länge det varar!!
Har tack vare Turbo blivit inbokade på en flight hem till Sverige! :D
Den 6 maj skall vi landa på Landvetter efter 10 veckor i Goa.
Tre av dom veckorna orsakade vulkaneländet.
En stor eloge till dig Turbo för det jättejobb du la ner för vår skull!
(Själva kom vi inte fram på telefon till Jet Airways)
Ja ja ja, ta nu inte i sådär, ni är inte hemma än, det där kan ni säga sen när ni nått hemmaplan... :)
Hoppas verkligen allt klaffar nu.
Kram till er båda!
Har precis vaknat i goa Goa. Sitter på balkongen och dricker Latte och surfar.
Svalt och skönt idag, bara 29 grader just nu klockan 07.
Turbo, din papphatt :lol:
Det spelar ju ingen roll om vi lyckas komma hem eller inte.
Du släppte allt för att hjälpa oss och det är ju detta vi tackar för.
Om några timmar skall vi åka in til Panjim och Shit Airways kontor/butik och
byta vår gamla biljett till en ny. Skönt att slippa åka ända till Dabolim Airport
för att fixa detta.
Om två veckor skall vi åka hem om vulkaneländet nu kan hålla sig på mattan......