Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Precis tillbaka från fantastiskt soligt och fint löppass längs den NV-Skånska kusten. Ska alldeles strax lägga mig i bubbelbadet. :mrgreen:
Skall snart kasta oss i Arabiska Sjöns 30-gradiga vatten.
Längtar inte hem och har 40 dagar kvar :mrgreen:
Längtar INTE hem och har 2 dagar kvar.
Har idag flugit från Guwahati i Assam till Mumbai i Maharastra (4,5 timmar), stått över en timme i bankomat-kö, köpt en STOR resväska och varit på Rhythm House och fyllt den med filmer och musik samt fått min fotoblixt reparerad. Nu sitter jag på Barista i Colaba och svalkar mig och dricker is-kaffe. I kväll är det party på nån skum nattklubb som jag varken vet vad den heter eller var den ligger.
Hälsningar från Mumbai
Väntar på att klockan ska bli tre på eftermiddagen. Bara 14 timmar och tre minuter kvar!
Nyss talat med Aja i Goa och jag kan riktigt se och lukta till mig den bbq-kväll de ska till ikväll på Lucky Star......åh om vi ändå vore där!
Och tänk att "min" vovve Bichoo lever än, hoppas han är kvar när vi kommer nästa år.
Mvh Eva
Har nyss skickat ett sms till Turbo och skall snart gå ner till stranden, kanske blir det hummer ikväll.
Bichoo (eller stavas det kanske Bijou?) har legat hela dagen under våra solsängar. Han är tjock och
fet och verkar må bra. Lucky däremot har blivit svårt biten av en annan hund så han är konvalesent
uppe vid Hallmark.
Åhhhhhhhh hummer med vitlökssmör och goda pommes och irisch till efterrätt... :lol:
Sätt en stol intill er, vi sitter med er klappa min vovve från mig.
Mvh Eva
Är på hotellet i Mumbai och packar alla de nya resväskorna med dagens hysteriskt inhandlade prylar.
(När jag reste hit lämnade jag in en ryggsäck på 6 kg och nu väger packningen över 40 kg)
Om en halv timme går taxin till Östra Vile Parle och Chhatrapati Shivaji International Airport.
I morgon skall jag åka direkt från Arlanda till arbetet och förväntas att vara pigg, glad och hyper-effektiv.
Har precis varit ute och käkat och kört omkring lite på min nya hoj. Det tar en stund att vänja sig med alla små tricks man måste utföra på en Royal Enfield. Men å vad härligt :)
Nu sitter jag och jobbar lite eftersom jag ska ut och leda en gruppresa om några dagar. Ska bli skönt att komma ifrån stan en sväng.
Sitter på balkongen och njuter av värmen. Skall om ett par timmar gå och äta middag på Fiesta,
Goas häftigaste restaurang. Vet nu två som blir redigt avundsjuka på oss :mrgreen:
nog fler än två som blir avis.....
sitter och tittar ut och ser att det snöar för fullt igen......ut och skotta kanske....
Har 32 grader på balkongen (i skuggan).
Väntar på att våra "indiska söner" Choto och Goes skall komma hit så skall vi titta på Chotos bröllop på dvd.
Ikväll blir det Fire N´Ice på CSM Road. Dom har grymt god mat!
Vill ni att vi sympatiskottar lite sand? :mrgreen:
Hälsningar från goa Goa!
Tack för den du;)
Hoppas ni har det gott och njuter. Jag är inte ett dugg avis*ljuger*
Det har här börjat snöa igen*blä* suttit och pluggat och ska nu krypa till kojs, så jag orkar arbeta i morgon.
Sköt om sig och ta en honey bee för mig är du snäll.
Har vaknat upp i goa Goa till ännu en dag med strålande sol.
Fick igår ett mail från Torgny här på forumet och han är här och bor på Hallmark på vår gata! :D
Så nu blir det säkert Liquid och middag på någon av våra favvorestauranger ihop med honom - riktigt kul!
En Honey Bee var beställ ja! :lol:
Äh vad är Fiesta och Goa-mat mot en hjortstek med brun sås och potäter!? BAH!
Vi ska smaska i oss lite snacks innan maten med lite vin och sen en lagom hjortstek till middag.
:ren: :mrgreen: :alco: :silly: :hot: :tomato: :eyecrazy: :sover:
Mvh Eva
Skall snart åka till Mamma Sophia (Turbos svärmor) och äta Beef roasted, fruksallad och Creme Caramel.
Slå det om du kan Turbo! :lol:
ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pustar och stönar efter årets bästa middag - vi är så mätta att vi nästan spricker.
Kollar på Formel 1 och om någon timma kommer Torgny (forumskille) hit.
Det blir nog ingen middag ikväll :lol:
Just nu, har jag precis kommit in i värmen och ska äta en sen middag. Inga rutiner angående mat tider, när man jobbar på sjukhus :? Tack för honey been :hot:
Här få du något kallt, som du inte saknar. Ett foto på kalla sverige
Fy vilken äcklig bild! :lol:
Skall snart åka till Candolim och fika hos Marängen (Mermaid restaurant) under tiden som Aja skall
till tandläkaren och rycka ut en brygga med fyra tänder (utslagna i hockey en gång i tiden). Ingen beach
idag, men det gör inget för vi har ju 32 dagar kvar.
Har hört att våren skall vara på väg hemma i Sverige, stämmer det?
Fåglarna kvittrar och solen skiner och det är såååååååååååå härligt. :lol:
Mvh Eva
Här kvittrar minsann inga fåglar (mitt i natten kol 00:45) men det är varmt (30 grader) och skönt och nu väntar sängen. God natt Sverige :mrgreen:
Nu sitter jag på Domestic i Delhi och väntar (i många timmar) på flyget hem till Udaipur. Lämnade mina gäster från gruppresan på internationella flygplatsen tidigt i morse så jag får tillbringa halva dagen här innan jag får åka hem.
Vet precis hur "kul" det är att sitta där - soooo boooooring! :sover:
Själva har vi precis kommit hem efter en dag på stranden och skall nu äta jordgubbar med grädde :D
Kollar lite på dom indiska nyheterna på NewsX och konstaterar att det handlar mycket om terrorhot mot Indien.
Lyssnar på Winnerbäck, dricker masala chai och fnissar lite om när han sjunger om vintern och isen. Fnissar mindre över att jag sitter inomhus och jobbar i 35-gradig värme. Imorgon installeras förhoppningsvis min AC så då blir det nog lite skönare. Om några timmar ska jag åka förbi lackeraren med min hoj så att han kan lacka om tanken igen :(
Jag har just bokat flygbiljetter till Indien den 25:e december 2010-8 februari 2011 och nu sitter jag och försöker bokar tågbiljetter på irctc.co.in inför sommarens äventyr.
Jag ska alldeles strax gå och lägga mig. Har avslutat dagen med lite plugg av hindiglosor.
Fick du nåt bra pris på flygbiljetterna i dec?? Vi väntar nog ett tag med att boka våra, om det inte är något extra förmånligt erbjudande just nu...
Det är dyrare över jul och nyår men just på juldagen, 25:e december var det betydligt billigare än alla de andra dagarna.
Nu skall jag gå hem från jobbet och sova ...
Har vaknat upp i Goa och kollar på tv-nyheterna om flera attacker mot tåg i Indien.
Igår blev det high alert för flyget......
Mats - då lyckas du åka hem precis innan vi kommer ner. Fast du åker väl inte till
Goa den gången heller :wink:
Håller på att göra mig i ordning lite. Om en och en halv timme (trodde jag ja) kommer killarna som ska installera AC i vardagsrummet och innan det ska jag hinna iväg och lämna in motorcykeln på omlackning av tanken eftersom lackeraren gjorde ett uruselt jobb sist. Kostar som tur var inget den här gången.