Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Kom just hem från Delhi efter 1 dag där, snabba ryck :lol:
Åker om ett par timmar till Nadiad i Gujarat där jag ska gå på min kompis bröllop. Så nu gäller det att packa om och göra sig redo.
Ha det så trevligt på bröllopet Annso! Du får berätta hur det var sedan.
Har nyss vaknat, bäddat och fixat morgonlatten. Skall snart städa men eftersom det är så tråkigt
kan jag ju sitta här vid datorn några timmar först. :wink:
Tråkväder ute och självklart regnar det igen. Här är minsann ingen vinter, vi får numera "njuta"
av höst i en jädra massa månader......
Passar på att önska alla en riktigt trevlig helg! :D
Ska snart skjutsa Anso till bussen och sedan fortsätta jobba igen. Trött efter nattens buss. Det är i alla fall väldigt varmt ute nu på dagen.
Så du skall vara gräsänkling Henric? :mrgreen:
Har varit och handlat färska räkor m.m. och har också kokat ägg till kvällen.
Vår kompis som alltid kör oss till flyget eller tåget när vi åker till Goa och också alltid hämtar oss
när vi kommer hem kommer hit ikväll och då skall vi "svulla" massor av goa räkor. Till dom dricker
vi självklart Kingfisher och om man blundar kanske man kan affirmera att man sitter nere i Goa.
Får väl köra lite indisk musik för att komma i stämning.
Nu skall jag läsa indiska tidningar på nätet.
Satte mig precis vid datorn.
Har ikväll så smått börjat plocka fram lite av det vi ska ha med oss på resan.
Alla runt omkring mig påminner en om att det snart är dax för oss att åka, så idag slog det mig att det faktiskt är så.. :lol:
MVH
Funderar på om jag ska skriva att vårat plan mot Goa lyfter om ca 7 timmar för att reta Gåå-Gåå lite men jag hoppar över det..
Kanske skriver något när jag är på Arlanda istället!
God Jul :jul:
Gött moooos!
På Arlandas sida står det just nu om Novairs avgång till Goa:
utgång stängd
Äntligen är jag av med Fågelfan - hurra! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tror jag skall följa planet på radarn så att jag verkligen ser att han försvinner, he, he.
Fast det är 8 plan som skall starta nu........
Så där ja, nu är den där pippin på väg ut över Östersjön och återkommer inte förrän på julaftons morgon.
Passar ju bra som den :jul: han är!
Försöker få ordning och julfint i detta jävla :twisted: hus!!
Ska aldrig mer åka iväg, är bara mycket svårare att få ordning på alla kläder när man kommer hem.
Sitter och glädjer oss över att allt bara går rätt just nu. Berit fick en oväntad skatteåterbäring på över 5000 kr, och Ving skriver och berättar att dom betalar tillbaks 2000 kr på inbetald resa. den är nu nere på 17400.- mot vid första bokning 23400.- . Det känns ganska bra just nu.
Glenn & Berit :jul: :jul:
PS. och nedräknaren tickar netåt http://www.dailiescountdown.se/c.aspx?ukey=L0S0T01056C3F3H3B0J3I3J241J DS :D :D :D :D
Dagen före dagen...Åker i morgon... Väskorna är packad...Kollar på Idolfinalen. Lungn i kroppen...nei.
Drömmer att det är den 13 februari så att vi också åker i morgon..... :sover:
I morgon vaknar jag och upptäcker att det är 63 dagar kvar och somnar om....... :sover:
Min dator pajade så jag har just nu fått logga in på nytt. Kom som vanligt inte ihåg min kod så svaret jag fick att det fanns redan en som heter Rose-Marie. Ok skam den som ger sig. Det var bara att skriva en förkortning av mitt namn. Nu måste jag leta efter resten av de försvunna 8) adresserna :hot: Så känner jag mig just nu . Trevlig helg. R-M alltså Rose-Marie
Vad eländigt Rose-Marie!
Sitter i köket, dricker Kingfisher och kollar på Aja när han lagar mat - är alltså lyxhustru :D
Nej, skojar bara. Jag har fixat fram kantareller, gjort vitlökssmör och hällt upp öl i mitt
glas, he, he. Lite senare sitter vi säkert här och spelar spel, det brukar vi göra på helgerna.
Och vi väntar på att maten ska bli klar, laxkotlett med potatis och dillsås.
Filmkväll och ta det lugnt med andra ord, jag kom ju hem tidigt i morse och la mig kvart över 6... :sover:
Mvh Eva
Sitter och väntar på att Aja skall läsa en fråga för mig (vi spelar Bosse bildoktorn)
men han är strängt upptagen i telefon med Turbos gubbe.
Laxkotlett är inte så himla indiskt va, börjar Mr Fernandes bli svensk? :mrgreen:
Jag sitter och jobbar lite och hoppade som snabbast in och fixade ett nytt lösenord till Rose-Marie som hon fått på sin chello-adress :)
När jag jobbat en liten stund till ska jag på en wedding reception i några timmar och frossa i god mat :lol:
Förbereder lite inför resan :)
Bara 3 dagar kvar nu... :hot:
Har svalt 10 svartpepparkorn, kört lite Espirotox, tagit en konjak och ett glas apelsinjuice... allt i hopp om att när jag vaknar i morgon så har den förkylning som är på G insett sitt misstag och tagit till flykten.
Om 6 dagar sticker vi!
Sitter och uppdaterar mig vad som hänt på forumet då jag inte varit hemma på ett tag.
Kom hem i natt efter 10 dagars bröllop i Gujarat, full rulle och en massa mat :D
Snart är det dags att gå och handla lite mat.
Har bakat två sorters småkakor. Trevlig att ha några hembakade kakor till julhelgen. :jul:
:shockad:
Henrik min mail är inte chello det är comhem.se hälsningar Rose-Marie Tack i förhand :D
Sitter på jobbet och har lite rast. Har fixat det sista inför resan (batterier).
Snart snart snart åker vi... :)
MVH
Sitter i en ishall och tittar ut på en grön fortbollsplan, en mörkgrå himmel, vattenpölar och kala träd.
Längtar till en annan plats på jorden och den ligger INTE i Sverige! :mrgreen:
Åker inte speciellt snart, snart, snart.......... :?
Sitter här och väntar på att min kollega ska ringa och säga att bilen är klar, de byter styrled just nu.
Min man har varit på sitt prov idag och han får resultatet senare. I morgon har han nytt prov.
Han gick precis ner till ICA och handlade.
Själv kom jag hem halv fem i morse och jag tycker det aldrig blir morgon, fy så dystert det är ute.
Mvh Eva
Har kommit hem från jobbet och styr lite med min packning.
Nu börjar man inse att vi verkligen ska åka.
GooGoo: Tiden går fort, det blir snart, snart ,snart..för dig också! :)
Och när du åker har vi kommit hem och då är det ombyta roller.. :wink:
MVH
Den varianten är sååååå goooo! :mrgreen:
Kollar igenom forumet en sista gång innan jag kryper ner i sängen. Imorgon ska jag upp tidigt eftersom hantverkarna kommer igen för att slipa marmorn i badrummen. Låter och dammar något enormt, men det blir säkert fint när det blir klar. Klockan tre ska jag dessutom plocka upp min far på flygplatsen och där emellan hinna med en massa jobb som är liggandes. Ska försöka hinna klart med en annons under förmiddagen så att jag kan skicka den innan deadline.
Sitter och kollar forumet lite. Har tagit en paus i allt packande och alla saker som måste göras innan vi åker...
GooGoo: Tänkte väl att du skulle gilla den varianten...haha..
MVH
Sitter på flygplatsen i udaipur och väntar på pappas plan som snart (men försenat) borde landa! Skoj :-)