100 rupier kostar 17,25 ca

8 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Måsen
Småpratare
Småpratare

Just idag

Crille
Orakel
Orakel

Enligt oanda.com ligger det på 158:- / 1000 rps

Den kurs oanda visar stämde rätt bra med vad jag fick i kurs när jag tog ut på "minuten" i Candolim.
Man kan nämligen välja datum bakåt i tiden på oanda och jämförde efter hemkomst med mitt kontoutdrag.

Måsen
Småpratare
Småpratare

Jaha så då är det bättre att växla där i Candolim

Crille
Orakel
Orakel

Enligt mina erfarenheter är det bästa att ta ut på ATM (minuten) på plats.
Skiljer ganska mycket i kurs mot för att växla in svenska pengar.

bylund
Erfaren användare
Erfaren

har dagit slutsatsen att det är bättre att ta ut pengar i atm än att växla in svenska kontanter , men hur är förhållandet till USD, är det ändå lönsamare att ta ut i atm,jag betalar inget extra för att ta ut dollar i sverige. normalt (35kr per uttag).

Crille
Orakel
Orakel

Det där med dollar har jag alltid funderat på men aldrig kollat upp.
Helt plötsligt är det ju tre olika kurser att beräkna. Men har trott att det aldrig kan vara affär att växla två ggr.

Tacksam för info i frågan!

bylund
Erfaren användare
Erfaren

grejen är den att jag behöver inte växla här hemma, jag har ett us bankkonto, detta i grunden för att kunna handla med valuta men även för att slippa valuta risk vid utlandsresor, eftersom mina pengar på kontot redan är i dollar behöver jag inte växla till mig dom utan bara göra ett kontant uttag precis som vilket som hellst, väljer jag att ta ut 200 usd så får jag alltid 200 usd inget annat, ingen kurs, ingen avgift (annat än den fasta per år).
att indierna ger låg kurs på Sek kan nog ha att göra med att det är besvärligare för dom att omsätta dom till Inr, medan dollarn borde vara något som även inhemskt vissa affärer görs upp med,

kan tillägga att jag aldrig blivit erbjuden att växla SEK eller EUR svart på gatan, men USD har jag några gånger blivit frågad om.

donald
Orakel
Orakel

Jag har alltid växlat in resekassan till resecheckar i USD när jag vart i indien. Dollar fungerar alltid, och resecheckar kan du spärra om du blir av med dem, få tillbaks pengarna mm.

Grymt bra.