Hej!
Jag har hört att det inte behövs så mycket i Indien för att kunna rulla runt där.
Från en början tänkte jag mig en budget på 40 000:- för att driva runt i några månader. Men har därefter hört att 20 000:- räcker gott och väl.
Så hur långt räcker det egentligen? Räknar inte med flygbiljetterna i den summan.
Kan berätta att jag inte kommer bo så särskilt lyxigt. Äter maten som görs vid gatuköken och bor enkelt i vandrarhem osv.
Planen är att tåga runt och se så mycket av Indien som möjligt. Så stannar inte på en och samma plats allt för länge.
Mvh, Musse

Vill du leva billigt så går det bra, och det lär räcka åtminstone 4 månader.
Det beror på hur du vill leva jag klarade mig 3 månader på 10000kr kan inte påstå jag levde vidare snålt, antar du kommer köra samma standard som mig, men dricker ej alkhool så sparade väl in ett par tusen lappar på det
Jag brukar klara mig mycket bra på cirka 2000 rupier (200 kronor) / dygn och då äter jag alla måltider på riktiga restauranger, bor hyfsat bra och reser i AC-klass på tågen.
_
Tänk på att vissa saker är dyra som besök i nationalparker, monument som Taj Mahal, museum, konserter, teater och musikaler.
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism