Bärbar dator, era erfarenheter?

40 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Sssssshhhh, tänk på att vi inte är i Off topic eller Mingelhörnan nu..... :oops:

pialotta
Orakel
Orakel

Ulfotinna skrev:
pialotta skrev:
hej - jag är idiot på det här området - vad är WIFI?

Trådlös internet-uppkoppling , wireless fidelity. Alltså uppkoppling emot ett nätverk utan kablar.

I see - sanks - så har man lärt nåt nytt igen! :D

Goanen
Upplyst användare
Upplyst

Brukar själv dra ner på tekniken när jag åker till indien. Lämnar laptopen hemma.
Har en Nokia n93 som har nästan allt. Digitalkamera, Videokamera. WiFi, Bra webbläsare, e post, 3G och GPRS så det går att få internet nästan överallt. Office paket och PDF läsare. Ett par rejäla minnerskort så klarar man sig bra. Kontoret på fickan

Eklund
Orakel
Orakel

pialotta skrev:
hej - jag är idiot på det här området - vad är WIFI?

WIFI- Well, I Feel Incapable

Alessandro
Veteran
Veteran

En del Indier är barnsligt förtjusta i mobiltelefoner och om man har med sig en "udda" telefon så kan man få bra service, t.ex på färjeterminalen
i Chennai när jag skulle till Andamanerna så blev den sure tjänstemannen bakom luckan, helt exalterad när han fick se min nalle.
Alltså man kan ha nytta av teknik som dörröppnare i tråkiga situationer.

Hedvig
Orakel
Orakel

en sak är säker, jag blev m,ycket mer övervakande på min väska när jag ahde en lap top i den. kunde inte känna mig så avslappnad som jag annars gör på tex bussar och tåg...

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Bara en stilla nyfiken undran, ni som INTE arbetar, varför tar ni med er laptop o såna saker? 8O
Tycker det verkar dumt med mobil också för det blir så jädra dyrt o både ringa eller ta emot samtal så det är ju mycket billigare o ringa från en telefonkiosk.
Men det är klart en mobil kan man ju ha i nödfall, vi kan snart inte leva utan en sådan i örat varje sekund...*L*
Mvh Eva

anncharlotte
Upplyst användare
Upplyst

Mobilen har ju den fördelen att man kan skicka sms med den, enkelt och smidigt sätt att få lite hälsningar hemifrån.
Men förövrigt håller jag med dej om att det är onödigt, om man inte har särskilda skäl, jobb och så. :D

britrina
Upplyst användare
Upplyst

indianturbo skrev:
Bara en stilla nyfiken undran, ni som INTE arbetar, varför tar ni med er laptop o såna saker? 8O
Tycker det verkar dumt med mobil också för det blir så jädra dyrt o både ringa eller ta emot samtal så det är ju mycket billigare o ringa från en telefonkiosk.
Men det är klart en mobil kan man ju ha i nödfall, vi kan snart inte leva utan en sådan i örat varje sekund...*L*
Mvh Eva

Lap top hade jag med för att jobba, surfa på nätet och se på dvd-filmer. Jag är ju bofast när jag är i Indien, så jag behöver ju inte släpa runt på datorn. MEN jag har fått min dator stulen på tåget till Delhi vid ett tillfälle. Inte så kul, men det gick lätt att anmäla hos polisen på stationen i Delhi och sedan fick jag ut på försäkringen när jag kom hem.
Mobiltelefon blir inte alls särskilt dyrt om man skaffar indiskt sim-kort. Jag klarar mig knappt utan min mobil. :oops: Jag ringer aldrig hem när jag är i Indien, istället håller jag kontakt med dem härhemma via fr.a. sms. Sedan så är det ju praktiskt att kunna ringa och sms:a mina indiska vänner utan att behöva springa ut till en telefonkiosk varje gång. Använder mobilen likadant i Indien som jag gör i Sverige :wink: .