deprimerad!

42 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Theodora
Orakel
Orakel

Den där medicinen borde jag också ta! Boka en resa till Goa! Har ju en liten indier som väntar på mej där borta! :wink: :cry:

Tycker att det suger med hösten och vintern, :cry: vill bara ha värme från den indiska solen! Men det är klart, nu när det går åt kallare tider här så kommer man snart in i rätt period att resa till Indien!

hobbit
Orakel
Orakel

många tipps fins ju här på forumet sen kan du gåin på http://www.backpacking.se sök på hobbit okolla min resedagbok från i vintras, lite kul platser o strapatser.
Mvh Göran

Marika
Orakel
Orakel

Ja jag blir också deprimerad...kom hem för fem dagar sen och min man är kvar i Goa och väntar på sitt beslut om residensvisum, vilket ju kan ta flera månader...................*suck och dubbelsuck*
Sen hjälper det ju inte till direkt att det är svinkallt här uppe i norr och dessutom måste jag flytta om en vecka till Örebro, där jag inte känner nån förutom min lillebror.

Håhåjaja....

Fast det finns ju saltlakrits i Sverige, det finns det inte i indien...

korp
Upplyst användare
Upplyst

Marika skrev:
Ja jag blir också deprimerad...kom hem för fem dagar sen och min man är kvar i Goa och väntar på sitt beslut om residensvisum, vilket ju kan ta flera månader...................*suck och dubbelsuck*
Sen hjälper det ju inte till direkt att det är svinkallt här uppe i norr och dessutom måste jag flytta om en vecka till Örebro, där jag inte känner nån förutom min lillebror.

Håhåjaja....

Fast det finns ju saltlakrits i Sverige, det finns det inte i indien...

residensvisum? Menar du uppehållstillstånd? Då kan jag trösta dig med att det brukar gå fort om det gäller indiska medborgare :) Men det beror även på vilken ort du bor i.

Theodora
Orakel
Orakel

Korp, hur menar du? Går det snabbt att få uppehållstillstånd här i Sverige för en indier som vill flytta hit?

korp
Upplyst användare
Upplyst

Theodora skrev:
Korp, hur menar du? Går det snabbt att få uppehållstillstånd här i Sverige för en indier som vill flytta hit?

Det är visserligen högst individuellt och beroende på de faktiskt omständigheterna. Under min kontakt med migrationsverket i Örebro och Karlstad så minnas jag att de sa att just indiska medborgare brukar det gå snabbt med. De är tydligen mycket bra på att ordna omfattande och detaljerade uppgifter på ambassaden i Delhi så migrationsverket behöver sällan begära kompletteringar och annat, vilket gör det snabbare :)

Det går dock inte "snabbt", men det blir sällan förseningar och om utredning görs på en lite mindre ort och inte i Stockholm eller Göteborg kan det faktiskt gå ganska fort. För oss tog det knappt 3 månader, vilket jag tyckte var ganska snabbt med tanke på alla skräckhistorier man hört med upp till 1+ års väntan.

Marika
Orakel
Orakel

Just så menar jag. Uppehållstillstånd.
Och nej det går inte ´snabbt´. Har räknar med drygt 3-4 månader, men det är ändå 3-4 månader juh....

Förresten ,vad jag kan förstå av statistiken på migrationsverket hemsida så är örebro snabbast och det får jag väl tacka min lyckliga stjärna för, men ändå...

Jag saknar honom.

Theodora
Orakel
Orakel

:(

Stackare! Längtar också mej tokig efter min! :cry: