Gästlista för INDIEN.NU FESTEN 31/10

40 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
olabandooola
Orakel
Orakel

NU ÄR FESTDAGEN ÄNTLIGEN KOMMEN!

:hot: Hej alla indien.nu-vänner! :hot:

Häng med här för informationen på tråden uppdateras hela tiden! Så vet ni vad som gäller!

Som ni ser så kommer vi bli ett gäng! Cirka 63 st! KUL! Hittar du inte ditt namn eller nicknamne i listan? Maila mig på !

Festen startar 21:00 och slutar 01:00 var där i tid, efterfest för de som orkar och vill kommer att ske på ett annat ställe, Mats och Jag berättar vart sen.

All betalning sker till Ola, 130 (+20) kr per person, vi betalar Indiska Källaren sedan så blir det enkelt, ha med jämna pengar! Vi behöver även fråga er efter 20 kr till eftersom vi klantade till det med räkenskaperna, det är inte "obligatoriskt", men ska täcka taxi för våra två hemliga artister fram och tillbaka eftersom vi inte fått tag i ngn gratischafför, hoppas ni har förståelse för att det är första festen, men säkert inte sista vi fixar! Detta betalar ni i så fall när ni betalar maten när ni kommer dvs 150:- i så fall.

Det kommer att serveras mousserande vin till reducerat pris under kvällen, alla köper sin egen dricka i baren för att underlätta för personalen. Vi uppmanar samtliga att gå in på DN påstan och recensera Indiska Källaren efter festen! Länk här http://www.pastan.nu/ataute/indiska-kallaren-1.4185

I den här tråden kan du även presentera dig själv, så vi lär känna varandra innan festen!

1. Vad heter du och vilken ålder har du?
2. Vart kommer du ifrån? Stadsdel eller landsände?
3. Varför är du intresserad av Indien?
4. Hur många gånger har du besökt Indien?
5. Känner du någon från forumet sen tidigare?

Vi ses på festen! Det här ska bli kul! MVH // Ola och Mats!

Mats Larsson (Arrangör) (matsism)
Ola Gustafsson (Arrangör) (olabandooola)

Artister:

Martin (Hangover Boy DJ) (olas bror)
Hemlig gäst 1 Liveartist.
Hemlig Gäst 2 Liveartist
Sangam danstrio inställt pga sjukdom.

Gäster:

Ylva E (Hangover boys fru)
Jenny D (jennydahl) även känd som Naken-Janne i Linköping.
Micke Sura /Olas elektriker)
Helen H (GooGoo)
Anders H (aja)
Eva J-F (indianturbo)
Denzil F (Indianturbos man)
Ros-Marie N
Ture N
Angneta P (Pärlemor)
Eva-Marie (Pärlemors kompis)
Henric (henosthlm)
Johnny H (henos kompis 1)
Mårten S( henos kompis 2)
Sofia B (regnskog)
Ingela S (ska till indien i vinter)
Siv M (ska till indien i vinter)
Anki O (ska till indien i vinter)
Tatjana A (tattis)
Hannele A (tattis mamma)
Lars-Peter A (tattis pappa)
Anja S (crazybird)
Thomas W (thowal)
Gudrun W (thwals mamma)
Malin N (maliin)
Jonatan L (maliins kompis)
Tarja K (tarazad)
David J
Eva (tarazads kompis)
Monica N (NY MEDLEM)
Thorsten E (Bengt)
Anna E (Annis-Pannis)
Maria A (Isolde)
Gustav B (Tristan)
Johannes D (gammal medlem som glömt sitt anv.namn)
Elin H (flokan)
Hanna C (Netz)
Petter C (Netz man)
Tomas L (tligen)
Ewa J
Peter H (veteraner)
Gita H (Veteraner)
Martin A
Maria Lu
Karmapriya (karma)
Tiziana N (Tiziana)
Anders G
Maria Li
Jakob J
Maria P (Mariap)
Mia S (miaju)
Anna-Stina
Britt T
Britt T's kompis
Johan M
Per H
Maria B
guillaume

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Eva J-F & Denzil F
1. 50/30 (JAAAA jag är 20 år yngre än min man!!!)
2. Född i Pajala bott i Junusuando Norrbotten/Colvale, Mapusa, Goa Indien. Nu bor vi i Edsberg, Sollentuna.
3. Min man är ju därifrån, innan det var det maten och folket och dofterna./Jag är född där och har min familj där.
4. 4/Flyttade hit för ett år sedan FRÅN Indien.
5. Vi har träffat Helen & AJa (våra bröllopsvittnen och bästa vänner), Jenny D, Mats och några fler som vi träffade på vår svensk-afton i Goa.

Mvh Eva & Denzil

Mia_li
Nybörjare
Nybörjare

Maria L och Jakob J
1. Vi är 25 år båda två
2. Maria: Född i Göteborg, uppvuxen Småland, bott i USA ett år och flyttat runt
i Sverige i samband med studier, bor nu på Södermalm i Stockholm med min man Jakob
Jakob: Född och uppvuxen i Småland, bor i Stockholm sedan ett år tillbaka
3. Intresset för landet har växt under senare tid. Älskar indisk mat, är intresserad av ayurveda.
4. Maria: Var i Indien första gången i våras tillsammans med min mamma.
Det var en helt fantastisk resa, då jag blev ännu mer förälskad i landet
Jakob: Inte varit i Indien tidigare
5. Förutom varandra, så känner vi inga från forumet

jenny Dahl
Veteran
Veteran

Jenny Dahl
1. 35 år
2. Linköping
3. Ja du...har bara fastnat för Indinen :-)
4. Har varit i Goa 2 gånger och i Delhi 1 gång
5. Jag har träffat Anna T, Mats, Ola, Eva och Denzil

/Jenny

Maliin
Nybörjare
Nybörjare

Malin Nyqwist
1. 21 år.
2. Jag är från Solna (Stockholms län).
3. Jag var på projektresa i Indien för ca 1½ år sedan och förälskade mig både i landet och min indiska pojkvän. :)
4. Har besökt Indien 1 gång och var då i Tamil Nadu och Kerala.
5. Nej, tyvärr så känner jag ingen från forumet.

olabandooola
Orakel
Orakel

1. Ola Gustafsson , 35 år.

2. Jag är från Stockholm, men bott i NZ, Norge, England, och nu Västerås!
3. Var i indien 2004 först gången, och skapade ett love-hate relationship till landet, gammal kärlek rostar aldrig så jag var tillbaka nu i Juli igen!
4. Har besökt Indien 2 ggr, 2004 och 2009. (fattiglapp)
5. Har träffat Brita (Britrina) i Varanasi (Benares), Mats (matsism) och Jenny (JennyDahl) i Delhi. Var senast och slog runt med Mats i sthlm förra helgen på raveklubben Fabriken.

Citat:
Ser fram emot festen, en stor eloge till Mats och Ola som roddar detta för oss indien.nuare! :D

Tack på förhand GooGoo!

Anna T
Erfaren användare
Erfaren

1. Anna o är 32 år
2. Stockholm, Kungsholmem
3. Har nog alltid varit lite nyfiken på Indien o blev kär när jag kom dit
4. 5 - 6 gånger, dels semester i Goa, sen jobbat som volontär i Goa o sen guidat och guidat svenska kulturresor i norra Indien med utgångspunkt från new Delhi.
5. ja, jag har träffat Sofia B o Jenny D o några till

tattis
Veteran
Veteran

1. Tatjana Alexandersson, 25 år
2. Född och uppvuxen i Örebro men bor nu i Stockholm, Vasastan. Här har jag bara bott i två månader och flyttade hit från Lund.
3. Oj, jag gillar allt men mest Mumbai och Kolkata
4. 4 gånger. De två första reste jag runt med en kompis, den tredje beökte jag olika organisationer i landet genom Ljungskile folkhögskola och senast var jag där på semester med min familj.
5. Nej, jag känner ingen från forumet men tar med mina föräldrar som är nyblivna indienlovers sedan två år tillbaka.

miaju
Nybörjare
Nybörjare

Hej,
jag heter Mia! (miaju)

Jag var på en långresa i Asien för 20 år sedan och avslutade med Indien.
Återvände till Indien förra året i december, och var där en månad. Denna gång i Varkala i Kerala
Jag kollade upp möjligheterna att ha SKRIVARKURS UNDER PALMERNA.
Om det blir tillräckligt många anmälda blir det en kurs från den 27 december.
Om inte blir det en annan gång.

Vi ses på Indienfesten!

Miaju

Mårten
Nybörjare
Nybörjare

Mårten

1.33 år (känner mig mycket yngre)
2.Jönköping
3.Ska i ärlighetens namn säga att jag inte va det minsta intresserad av Indien
förren jag blev övertalad att köpa mig en flygbiljett,sen dess samlas det info dagligen.
4.Inte en enda gång..Men snart är det dags!
5.heno.sthlm

Perlan
Perlans bild
Veteran
Veteran

Hej där!
Agneta heter jag och är inte så där jätteaktiv med att skriva, utan läser,lär och låter mig inspireras så mycket som möjligt av Er på forumet. Tog chansen i somras, inte en dag försent, att som 50-åring förverkliga min dröm om Indien. Det blev mitt livs resa och jag lider fortfarande av abstinens... Jag tar med mig min väninna, Eva-Marie,som förutom Ni, var min enda supporter, när alla andra tyckte att jag var förfärlig, som lämnade ungarna hemma och drog ut på ryggsäcksäventyr. Skall bli fantastiskt roligt att få ansikten till alla psedonymer.
Vi kommer från Borås och tycker att denna fest är ett toppeninitiativ! Vi ses! :hot:

heno.sthlm
Veteran
Veteran

1.37
2.slöstaden
3.skönt ställe med mycket magi... kan inte säga varför men det lockar mig...
4.en gång i norra indien en stund...
5.mårten o johnny (om han skriver något) sen en tjej som jag missa träffa i manali men jag vet hon skrivit här men missa träffa :roll:

Småpratare
Småpratare

1. Karmapriya 39
2. Stockholm
3. Varit faschinerad av Indien sedan barnsben. Mystiken, historian, kulturen, spiritualliteten, Gudarna, mångfalden, människorna, färgerna, kläderna, dofterna, musiken, lekfullheten & livsglädjen...
4. Har slutat räkna...första gången 2001 som turist och sen otaliga besök till 2004 då jag flyttade dit och bott, jobbat, studerat yoga & volentärat större delen av året tills nu i våras.
5. Ewa J

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

1. Aja (Anders) 56 och Helen 53
2. Uppväxta i Göteborg men bor nu på Almön, Tjörn
3. Vårt andra hem och målet är att bo i Goa varje vinterhalvår *
4. Fyra gånger
5. Indianturbo & Denzil, Thowal & Gudrun, Ros-Marie, Matsism.
Sedan träffade vi en Anna på en av våra forumsträffar i Calangute, men om det är någon av de Annor som kommer på festen vet vi inte.

* Vi har tagit första klivet då vi gjorde oss av med vårt parhus och det mesta av vårt bohag.
Köpte en stor villavagn som vi håller på att renovera och där vi bor nu. Kommande vinter blir
det inte långvistelse i Goa, bara drygt sex veckor i mars/april.

Ser fram emot festen, en stor eloge till Mats och Ola som roddar detta för oss indien.nuare! :D

R-M
Erfaren användare
Erfaren

1 Rose-Marie 57, Ture 63år
2 Vi bor i Hagsätra, förort till Stockholm.
3 Kulturen, värmen livet
4 Har varit 8ggr och åker i Januari igen
5 Har träffat Thowal & Gudrun, Goo-Goo & Aje

tarazad
Veteran
Veteran

1. Gammal nog för att förstå vad livet går ut på :D

2. Bor på Kungsholmen i Sthlm

3. Åkte till Indien första ggn för några år sedan med min dåvarande15-dotter,
som på vår långresa övertalade mig att köpa en biljett Bangkok -Chennai i sf Bangkok - Kulala Lumpur.Hon ville se landet och jag åkte mot min vilja och lovade henne högst en vecka i det "ointressanta, fattiga landet ". ..När vi satt i rikshan och närmade oss den stora rondellen på vägen fr flygplatsen till Chennai , var jag redan såld och visste jag vad jag hade letat efter på alla våra resor- ett magiskt ögonblick i mitt liv, faktiskt.
En vecka blev 2 månader den gången.

Jag fascineras av allt NYTT och annorlunda man ser+ upplever där HELA, hela tiden, jag älskar de okomplicerade människomötena,musiken,de färggranna kläderna,människornas leende ansikten, VARIATIONERNA, att allt fungerar och ordnar sig alltid ,trots allt ,till slut :D . Har även lärt mig att gilla maten+ indiskt öl nu...fast det tog några år...

4. åtta gånger...eller 9 ?

5. Träffade Henric i Udaipur i juni i år, såg Mats på bio(tror jag...)

thowal
Småpratare
Småpratare

1. Thomas Wallin 39 år
2. Uppvuxen i hälsingland men bor i Stockholm sen 10 år tillbaka
3. bara varit dit en gång, men åker gärna tillbaka, älskar maten och folket.
4. Har varit till Goa 1 gång(åkte dit med min mamma som också kommer på festen).
5. Jag har träffat Helen & Aja, Rosmarie och Johan Eklund(vet inte forumnamnet) sen var det några till på forumträffen vi hade när vi var där

tligen
tligens bild
Upplyst användare
Upplyst

1: Tomas L 52 & Maria P 49
2: Täby norr om Stockholm
3: Gillar indisk mat och indisk musik, Tomas spelar sitar sen ca 3 år, Maria gillar smycken.
Gillar att åka tåg, bara vara, gå gå gå runt runt och kolla, åka motorcykel, ...inte så mycket shopping
4: två gånger, 07/08 och 08/09, ca 1 månad varje gång, snart igen!
5: Nix inte vad jag vet
[attachment=0]IMG_4379.JPG[/attachment]

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Mats [matsism]
Stockholm, Östermalm.
Jag har varit i Indien 26 gånger (tror jag).
Jag har träffat GooGoo i Murdeshwar, Indian Turbo i Stockholm, Henric och Ann-sofie i Udaipur, Nadia och SundbomDil Bole Hadippa i Stockholm, olabandooola och Jenny Dahl på Metropolis Tourist Homes takterass i Paharganj, Delhi i somras. (Det var vid det tillfället på takterassen idén till denna fest föddes.)

Vi ses den 31:a oktober 2009.

Så här känner du enklast igen mig:

Jag har gjort inbjudningskortet:

Regnskog
Orakel
Orakel

1. Sofia, 30 år
2. Örebro
3. Roliga människor, underbara hundar och vacker natur. Dessutom himmelriket för en vegetarian!
4. 4 gånger sedan 2005 har det blivit. Det här året lite senare än vanligt, åker nog i januari eller februari. Brukar jobba med gatuhundar i Ponda (Goa) men har även besökt Maharastra, Karnataka, Kerala och Andamanerna under kortare break.
5. Känner Anna T och Anja. Jenny D har jag också träffat en gång!

olabandooola
Orakel
Orakel

Herregud vad roligt det ska bli!
Nu börjar nedräkningen! 6 DGR KVAR
FLER som presenterar sig tack, var inte blyga!

// Ola

Tristan
Nybörjare
Nybörjare

1. Gustav heter jag. 42.
2. Bor på Engelbrektsgatan i Stockholm.
3. Blev indienromantiker i tonåren. Läste allt jag kom över av Walter Eidlitz, Paul Brunton och Yogananda. Läste Indologi, sanskrit och religionshistoria på universitetet.
4. Har gjort två resor men det var länge sedan nu. Jag blev tagen speciellt av den förstummande skönheten högt uppe i Himalayas svårtillgängliga dalgångar på mina resor till pilgrimsorter som Gangotri, Yamunotri, Badrinath, Kedarnath och Tungnath. Jag ville egentligen vandra över gränsen till Tibet för att komma till Shivas boning, Kailash som Eidlitz också hade försökt nå. Jag kom aldrig till Kailash och fick aldrig träffa Shiva men jag mötte hans tjur, Nandi, vid foten av berget Neelkanth.
5. Jag är helt ny här på forumet. Jag tror inte att jag känner någon annan än Isolde. Hon och jag reser nu i december till Arunachala och Tiruvannamalai i Tamil Nadu. Ser mycket fram emot att träffa alla på festen. :)

olabandooola
Orakel
Orakel

Citat:
Hej alla!
Sangam är en Bollywooddansgrupp som har dansat tillsammans sedan 2004. Vi älskar Indien och Bollywood! Vi kommer på Festen för att mingla och lyssna på Bollywoodmusik!
ses där! /Johanna, Pia och Sofie

Kolla även http://www.sangam.se

henko
Upplyst användare
Upplyst

Vi som inte kan komma vill gärna se av bilder (anropar matsism) från festen!

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

henko skrev:
... anropar matsism) från festen!

Ha ha ha, jag tänkte vara ledig och gå på fest och skall (försöka) lämna kameran hemma.

Ta med dig din kamera och kom dit och dokumentera !!!!!!!

johdan
Nybörjare
Nybörjare

Heter Johannes Danielsson och är 41 år. Bor i Birkastan i vår kungliga huvudstad.
Varför Indien? Besökt 33 länder men återkommer alltid till Indien. Har varit där sex gånger mellan åren 1996-2008. Kuskat runt på lokalbussar och andra klass tåg från norr till söder med öppet sinne och en tre par ombyten. Favorit städer eller orter är många. Sasan Gir nationalpark, Udaipur, Madurai, Sikkim och Calcutta för att nämna några. Förespråkar spontanitet och noll planering då jag reser. I indien kan allt hända och gör det också. Känner ingen på forumet ännu men då alla delar samma intresse brukar det bli skoj. Ser fram emot en trevlig kväll och efterfest. Äger ingen dator utan använder mig ibland av stadsbibloteket, internet caféer och min trötta landstingsdator på jobbet.

Väl mött och ett fantasktiskt intiativ.

Ses Johannes

DavidJ
Nybörjare
Nybörjare

Hallo alla!

1. Jag heter David Johansson och är 35år.
2. Bor i Uppsala.
3. Blev fascinerad av det stora landet i tonåren och har läst mycket literatur i ämnet också.
4. Har bott och rest i Indien under 2 år. Jag har bott i Kerala såväl som Delhi och jag har
arbetat med olika saker bla Smycken. Har rest flyg, tåg, buss, autorikshaw, cykelrikshaw, motorcykel (enfield) elefant, Ambassadör, ja allt som finns i Indien. I just looove it.
5. Hyfsat ny på forumet och känner väl ingen direkt, men gissar att det blir andra bullar av efter festen på lördag! :hot:
Obs: (Om någon skulle ev. ha en sängplats på lördag i stockholm så vore det inte helt fel.)

britrina
Upplyst användare
Upplyst

Jag kan inte komma på festen och är jätteledsen för det. Inte blir jag mindre ledsen när jag läser alla presentationer.
Hoppas att ni alla får riktigt kul och att det snart blir en ny fest, för då SKALL jag komma.

Kram på er!

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Citat:
Ha ha ha, jag tänkte vara ledig och gå på fest och skall (försöka) lämna kameran hemma.

...och snart är det jul och då tror alla på tomten.......
Vi kan ju inte ha en HALV Mats på festen! :wink:

Vi är nog många som tar med sig sin kamera, men självklart hade det varit lyxigt att få se såna där stOra fina bilder a´la´matsism! :mrgreen:

isolde
Erfaren användare
Erfaren

Hej,
Jag heter Maria (Isolde) och bor i Bromma.
Indien lockade mig som ett religiöst centrum. Tänkte att en resa dit kunde lära mig något. Och jag hade rätt, men mitt förhållande till Indien är komplicerat. Jag är fascinerad, men det finns blandade känslor.
Jag reste dit dec 07 (Delhi-Amritsar-Pathankot-Dharamsala-Varanasi-Agra). Nu ska jag resa tillbaka igen dec 09 (Mumbai-Chennai-Mahabalipuram-Pondicherry-Tiruvannamalai) tillsammans med Gustav. Vi ska bestiga ett berg och leta efter en beach i Tamil Nadu. Han är förmodligen den enda jag känner på festen på lördag. Vi ses där!

Tiziana
Erfaren användare
Erfaren

1. Tiziana 45 år o Anders 47 år

2. UpplandsVäsby (Stockholm)

3.Alla andra åker till Thailand, vi ville åka till nåt annat land, blev Indien.. slumpen.

4. Första gången 28 jan

5. Inga ännu..