Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Haha! "Så kan jag"? Grejen är ju att man kan förbättra sitt specifika immunförsvar genom att sakta exponera sig för patogenerna, men det tar LÅNG tid att få ett bra försvar, och inte ens en indier klarar sig helt från sjukdomar (så klart). Som Tashio säger är det bara vissa saker man kan vaccinera sig mot, precis som man bara kan bli immun mot vissa saker.
Har man betalat massa för att vara i Indien en stund så kan det ju vara värt tiden och pengarna att försöka vara frisk så mycket som möjligt av den tiden, varför vi är lite försiktigare än vanligt. Men om man nu tycker att den försiktigheten (extra noga handhygien, tänka på vad man dricker, tänka på att äta färsklagad mat) är hemskt jobbig och att man hellre är magsjuk så är det fritt fram. Var kulturellt öppensinnad och drick en slurk ur Ganges också!
haha så mena jag inte såklart jag vet att de har ett annorlunda immunförsvar.. ja menar att jag åt allt jag kom över i chennai jag blev magsjuk som satan när jag kom hem.. jävla flygplansmat!! men vad vet jag jag kanske hade tur att jag inte fick ebola och sarmonella o allt annat otäckt... kanske borde vara mer försiktig i fortsättningen :roll:
Jag brukar allt undvika is på de flesta ställen, men ibland slinker det allt ner lite is i någon dryck eller så. Jag är ofta mer försiktig i början av en vistelse i Indien för att sedan strunta i det mesta av att vara aktsam förutom när det gäller just vatten och is.