Indisk vecka på svt 13-18 augusti!

38 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
chrissi
Orakel
Orakel

Wow 100 filmer!! betydligt mer än vad jag nånsin sett! :)

Har du koll på Bengali-filmer? Jag var på filmfestival på India Habitat Center i Delhi för några år sedan och där visade dom intressanta filmer från typ 70-talet som var av en helt annan karaktär än Bollywood. Minns inte var det var för filmer men kanske du har tips på vad man kan se inom den gengren?

chrissi
Orakel
Orakel

Nennea skrev:
chrissi skrev:
Nennea skrev:
Och det närmaste Amitabh jag har kommit är att jag har pratat med vakterna utanför hans hus i Bombay

Nu blev man ju nyfiken...vad sa vakterna? Försökte du få komma in? :)

Det var min pojkvän som visade mig huset och som fick vakterna att intyga att det verkligen var där som Amitabh bodde... ;-)

Senare på kvällen promenerade vi även förbi Shahrukhs hus, men vi såg varken honom eller hans hundmatsleverantör... ;-)

~Nenne~
http://www.india-calling.net
http://www.indiacallingevents.com

Ingen mer intressantare gossip du kunde få ur vakterna då ;)
next time maybe :)

pialotta
Orakel
Orakel

va bra den var, Water, om än så sentimental.

henko
Upplyst användare
Upplyst

Citat:
Har du koll på Bengali-filmer? Jag var på filmfestival på India Habitat Center i Delhi för några år sedan och där visade dom intressanta filmer från typ 70-talet som var av en helt annan karaktär än Bollywood

Kolla in Satyajit Ray's filmer, "Apu trilogin" är speciellt rekommenderad.

chrissi
Orakel
Orakel

henko skrev:
Citat:
Har du koll på Bengali-filmer? Jag var på filmfestival på India Habitat Center i Delhi för några år sedan och där visade dom intressanta filmer från typ 70-talet som var av en helt annan karaktär än Bollywood

Kolla in Satyajit Ray's filmer, "Apu trilogin" är speciellt rekommenderad.

Kanon! tack, ska kolla in dom :)

Jenny Shima
Erfaren användare
Erfaren

chrissi skrev:
Wow 100 filmer!! betydligt mer än vad jag nånsin sett! :)

Har du koll på Bengali-filmer? Jag var på filmfestival på India Habitat Center i Delhi för några år sedan och där visade dom intressanta filmer från typ 70-talet som var av en helt annan karaktär än Bollywood. Minns inte var det var för filmer men kanske du har tips på vad man kan se inom den gengren?

Tydligen är det så att det finns ett filmcetnrum i Kolkata där gör man mer "seriösa" filmer än i Mumbhai

britrina
Upplyst användare
Upplyst

Filmer från Bengalen kallas ofta för "art movies" i Indien, just för att de skiljer sig mycket från Bollywood-produktionerna och är mer "seriösa".