Hahahaha! gud vilka I-Lands problem en del människor har = så trångsynta och oupplysta så det är skrämmande.TUR att jag inte Bor/Bott i Sverige på över 20 år, hellre lite skit under naglarna dagligen, än att bo i ett land (Sverige=som troligtvis fortfarande är ett RENT helvete varje dygn året runt).
hellre lite magbesvär/etc någon gång ibland=istället för att behöva äta mediciner mot depression tills man dör som hela västvärlden tycks göra.
Tid är det enda jag har/Men tiden skapar ej mer tid.... :roll:
Om du inte bott i sverige på 20 år lär du ju bli rätt dålig i magen när du återkommer.
Räcker med att jag är borta mer än 5-6 månader så känner jag av det vid hemkomst.
Det är inte det att vattnet i Indien är skitigare bara annan bakteriekultur helt enkelt.
Vet inte vad du inkluderar i västvärlden men... hela västvärlden äter antidepresiva ?

Ja detta inlägg har ju blivit riktigt underhållande :)
Å jag tycker att det är lite gullit att du kan racka ned på ett helt land, ett helt folk
efter att du turistat i Goa och varit i Mumbay några dagar.
Världens skitigaste land/ äckligaste mänskor etc.
Vad har du att gämnföra med, hur många länder/världs delar?
om du ut talar dig i termer som hela världen så måste det ju finnas referenser.
Göran
Jag har inte skrivit i detta forum nu på ett tag. Blev för mycket besswervisser pekpinnar från eliten.
Detta var det första riktigt roliga jag läst på länge.
Kunde ha skrivit det själv 1992, typ. Nåja min vän i mångt och mycket har du rätt, i annat så är det bara nybörjarmisstag. Åk en gång till så är det bara hälften så jobbigt och dubbelt så kul.
Tredje gången så är det mesta kul. Våga och vinn.
Och nej Indien är INTE jordens soptunna, har du adrig varit i bangladesh ?
Indien kvalar inte ens in på min top-five lista.
eliten?
Hej!
Är ny här och tittade på inlägget.
Alltså, man måste ha lite skin på näsan, vara lugn, positiv och ha lite social kompetens att handskas med människor när man resar i Indien. Dessutom får man räkna med att bli magsjuk någon gång.
Alla Indier är riktiga politiker/entreprenörer och utvecklingen i Delhi de senaste 10 åren är imponerande. Har aldrig haft problem i Goa eftersom jag vet vart jag ska åka för att käka, sola, bo osv. Har aldrig tyckt synd om Indier eftersom jag har aldrig haft ett sådant mindervärdskomplex eller ego.
Det är väl bättre att åka till Thailand eftersom Indien är för tufft för mjukisar.
Krya på dig!
Vad facinerande att man kan uppleva samma sak så olika.Men vi är ju olika som människor och det är väl det som är berikande . Förövrigt kul med alla olika uppfattningar och åsikter.
Men tråkigt att du inte fick ut mer av din vistelse , :cry:
Tänkte bara dela med mig om min upplevelse av Mumbai , Goa och Gokarna.Kom hem för 2 dagar sen efter drygt 3 veckors semester.
Var i Palolem och Calangute i Goa , där jag nu varit ett antal gånger. Visst har det blivit skräpigare och mer barer och alkohol. .Det och att det har blivit mycket skräpigare var det enda negativa. :evil:
De positiva inslag var desto fler .Framför allt maten , äter mestadels veg-mat när jag är i Indien den är så god och min mage mår bättre där än hemma. Vi blev också hembjudna till en Indisk familj på middag, vilket gjorde stort intryck på mig.De var inte så rika men hade verkligen lagt ner jätteansträngning för att kunna bjuda oss på fiskav olika slag och någom veg rätt. Så genomsnälla människor .Observera de försökte inte sälja något utan , vara bara genuint snälla , gästfria människor.
Sen är ju försäljarna som de är , en del lite småjobbiga , en del riktgt jobbiga och somliga roliga.
Mumbai var också en fantastisk upplevelse -måste bara tillbaka ditt. Vilken stad :hot:
Kände mig säkrare där än jag gör i Stockholm kvällstid. och staden var mycket renare än jag hade förväntat mig.Där åt vi oftast på lokala små ställen med jättebillig och god mat
och karnataka med Gokaran var också väldigt fint. Ska definitivt tillbaka till Indien.
Kollade på "En idiot på resa" som handlade om Karl, kompis till Ricky Gervais (snubben i The Office), som denna gång blev skickad till Indien. Riktigt roligt!!! :lol:
Går i repris: http://svt.se/2.144693/1.2211555/tv-tider
Går även att hitta på SVT play!
Känner av det med. Trots att de flesta här på forumet inte håller med mig förtjänar jag inte att bli så idiotförklarad som jag många gånger blivit.
Jag har min uppfattning, ni har eran. Heder åt er som iaf visat lite sympati och förståelse.
Hehe,. Alltid kul att min misär kan roa någon. :lol:
Fick provsvar nu i veckan som visar att det var salmonella jag fått, så alla teorier om att jag har en känslig turistmage som bara är van med brunsås kan härmed förkastas. Mår iaf bra nu fast smittan kommer vara kvar några veckor till.
Jo det kan jag köpa. Har blivit magsjuk några dagar i både Grekland och Tjeckien. men salmonella är rätt allvarliga grejer. Det går ju inte över på 2 dar utan snarare 2 veckor.
Jag var ju där för första gången. Hur sjutton ska jag kunna veta var man ska käka, sola, bo osv. Man måste ju prova sig fram när man reser, men i Indien kändes det som att prova sig fram genom ett minfält.
Whaa!! Menar du mig? Vilket påhopp. Dessa två karaktärsdrag motsäger ju dessutom varandra så hur ska du ha det?
Jag önskar jag vore lika tuff som du. :cry:
peace
Tråkigt att du skulle råka ut för salmonella på din första Indien resa :cry: Krya på dig
Jag tycker fortfarande attdet är okej att vi ser och upplever saker olika .En del gillar vissa maträtter andra inte osv. Men det som gör mig besviken och förbannad :twisted: :evil: är när andra inte kan respektera att alla tycker inte lika
Vore bra om vi kunde ha en respektfull ton gentemot varandra och undvika person påhopp
Hahahaha! gud vilka I-Lands problem en del människor har = så trångsynta och oupplysta så det är skrämmande.
TUR att jag inte Bor/Bott i Sverige på över 20 år, hellre lite skit under naglarna dagligen, än att bo i ett land (Sverige=som troligtvis fortfarande är ett RENT helvete varje dygn året runt).
hellre lite magbesvär/etc någon gång ibland=istället för att behöva äta mediciner mot depression tills man dör som hela västvärlden tycks göra.
Tid är det enda jag har/Men tiden skapar ej mer tid.... :roll:
Ojoj den här tråden var det bra fart i!! =)
Jag spenderade också 3 veckor i Indie, och jag håller väl med i mycket av deet som sägs i början av tråden men kanske till 20% av nivån av anklagelserna. Det enda som jag ABSOLUT inte håller med om däremot är det du skriver om maten..! Här blev jag klart positivt överraskad. Okej det är inte som indiska restauranger hemma i Sverige men hur kul skulle det vara? Våran första måltid i just Delhi intogs på en högst lokalt mathak där vi tog varsin Tahli. Under tiden vi väntade sprang det förbi nån råtta nedanför våra fötter. Kändes ju inte så fräscht ska jag säga, men jag tror att man härdades lite i och med detta första intryck, och när sen maten kom in.. JESUS vad gott det var!!
Men jag kan nog instämma i att Delhi måste vara en av världens smutsigaste städer!!
Till dig indienskitland kan jag däremot varmt rekommendera Sri Lanka, där är allt mycket modernare, renare och mindre människor överallt. Folk kan fortfarande vara ganska påträngande emellanåt, så länge man rör sig i de mest turistiga stråken. Men så är det ju i ALLA länder där det är mkt turister.
Och just det, jag blev taskig i magen jag också. Är nästan helt säker på att det var en mikrad pizzaslice på Chennais flygplats som utlöste detta. Men inte värre än att jag var ordentligt gasig och sket lite vatten i ett par dagar! Blev betydligt sjukare på Phi-Phi förra året!
Ja, de blir sällan över 150cm.
Du e rolig du tommypeters ;-) fnissar åt kommentaren....
Men förstår vad ni andra menar med mindre människor...är ju rätt skönt när man kommer ut på landsbygden i Indien o det är färre människor ute på gatorna....
Jag du, att ingen hitils kunnat ge dej förklaringen förvånar då vi har så många experter på Indiskt kultur här inne. Jag har själv inte drabbats då jag oftast i Bombay har sällskap av kollergor men träffade 2 engelska damer som råkat ut för denna scam. Rekrtyeraren har en kompis som är taxichaffis.
Ni får er lapp av rekryteraren med adressen till "studion". D I T ÄR D E T L Å N G T
Engelska damerna blev körda från Oberoi till Nehva Sheva där dom fick betala taxameterpris utanför en
tom lagerbyggnad.
I Mumbai och Kolkata upplever inte jag det problemet alls med att någon är jobbig för att jag är utlänning. Vid turist-platser som Taj Mahal och Dasaswamedh Ghat i Varanasi kan de vara för jobbigt i bland. Ofta handlar det om hur man själv uppför sig. Visar man sig osäker och nyanländ i kroppshållning, beteende, blick och uppförande så blir man ett lätt offer för enkla och usla knep.
Där har du en stark point. hawkers och stalker har en blick för vilka det är lönsamt att bearbeta.
Man måste helt enkelt ge i frånsig någon form av signal om vem man är och hur man är.
Detta funkar även omvänt (tyvärr ) Slipade scammers ser vilka som är avspända och avslappnade.
Råkade ut för en micro-scam för några år sedan i Varkala.
Vi var 6 st europer som satt på en strandbar en helgkväll. En ung välklädd indiskt tjej dök upp från vad vi uppfattade som bardisken (typ en personal) och frågade om vi kunde växla en 1000 rp sedel,
alla var artiga och började rota i fickorna efter sedlar och vi lyckades få ihop växel.
Efter en minut undrade någon vem det var som fick 1000 rp sedeln ? Ingen så klart ....
Och inte fan jobbade hon där heller. Blåsta var vi men vi kan alla garva åt det i efterhand.
så mycket värt var 15 år jobb i Indien......