OS 2014

12 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
frajda
Orakel
Orakel

En lat fråga, någon som vet någon indisk kanal som sänder OS?  från goa?

Ann-sofie
Ann-sofies bild
Upplyst användare
Upplyst

Star Sport och Star Sport HD kommer att sända OS i Indien.

Med vänliga hälsningar
Ann-Sofie Blomqvist

Kujala
Veteran
Veteran

Är det inte dags för Indien att arrangera OS snart. Kina har ju haft ganska nyligen. Indien skulle ju kunna ha sommar-os.

Jag antar att de kommer att ansöka om att få arrangera det.

Goanen
Upplyst användare
Upplyst

Kujala skrev:

Är det inte dags för Indien att arrangera OS snart. Kina har ju haft ganska nyligen. Indien skulle ju kunna ha sommar-os.

Kanske det, men Indien hänger inte med Kina på nåt sätt när det gäller infrastruktur som är så vikitg i dessa sammangang.

Det finns en tydlig bortkoppling mellan näringsliv och regering i Indien som bromsar upp mycket av utvecklingen, att par exempel av detta är nya flygplatser som drivs av näringslivet blir försenade för att regering inte vill bygga vägar dit. ett annat är te.x att Formel 1 tävlingen i Delhi har plockats bort från kalendern inför 2014 säsongen då Indien inte anses moget att hålla stora inernationella arrangemang. Hade näringslivet i Indien själva fått anordna OS hade det säkert gått men det går inte med en efterbliven regering.

henko
Upplyst användare
Upplyst

Kujala skrev:

För att det överhuvudtaget ska bli aktuellt så får Indian Olympic Association skärpa till sig, dom har ju till och med lyckats att bli avstängda från Olympiska Kommittens gemenskap (tillsammans med Panama och Kuwait), de få indiska idrottarna tävlar ju inte ens som "indier" utan ställer upp i OS som "oberoende tävlande". Att i det läget ansöka om att få arrangera OS är rätt magstarkt...

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Att indien klarar av att ordna stora sport-evenemang råder det ingen tvekan. 

Indien och OS är inte alls kompisar så OS i Indien kommer nog inte att ske de kommande tusen åren. 

Bilder från en stor sporttävling i Delhi 2010:

… Är i Singapura. 

Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

yoga
yogas bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag ångrar mig som f.a.n att jag inte åkte på den där Delhi tävlingen 2010. Att indien kan anordna schyssta och balla tävlingar och fester råder det ingen tvekan om. Fantastisk video att titta på.

yoga
yogas bild
Upplyst användare
Upplyst

Closing Ceremony var också bra. Kass kvalité dock.smiley Ni som kör firefox och vill ladda ner youtube video finns plugin som heter flash video downloader. Det finns en massa liknande men jag kör den här då den fungerar bra. Det finns kanske nåt liknande för IE och andra läsare också.

Jag har laddat ner den här och den mats postade. Jag brukar ladda ned allt möjligt från youtube, tonvis indisk musik bland annat.

yoga
yogas bild
Upplyst användare
Upplyst

Vet nån vad den där engelska låten i Closing Ceremony heter som börjar 22:55? Har fått den lite på hjärnan. smileyGanska skön bas och tryck när den kom igång lite.

henko
Upplyst användare
Upplyst

yoga skrev:

Vet nån vad den där engelska låten i Closing Ceremony heter som börjar 22:55? Har fått den lite på hjärnan. smileyGanska skön bas och tryck när den kom igång lite.

Det är denna låt

Sen tycker jag att det är stor humor av Matsism att dra fram Commonwealth Games som ett tecken på att Indien är bra på att arrangera stora sportevenemangsmiley. En av anledningarna till att Indien inte deltar i OS är pga att de personer som borde ha blivit bestraffade för sin närmast kriminella inkompetens under Commonwealth Games istället blev belönade med höga poster i den indiska olympiska administrationen. Detta är inget nytt för den som läser indiska tidningar eller följer indisk nyhetsrapportering ens ytligt...

yoga
yogas bild
Upplyst användare
Upplyst

Wow, den var ju för 17 ännu skönare. smileyNerladdat direkt.. Den här låten hade varit mitt i prick om det bara kunde ha upprepa "Rise up… don’t falling down again" ett par gånger till istället för bara en gång som i början. Det sas bara en gång i closing ceremony och hoppades på fler gånger i riktiga låten. Av nån enledning kunde jag inte ladda ner den här från youtube (aldrig varit med om tidigare på tal om att ladda ner), verkade inte heller vara hela låten och klipptes av på slutet men sökte på rubriken och fann denna  som var mer hel. https://www.youtube.com/watch?v=vHMOR2LWOac

Tack henko för du lyckades hitta den men vad tusan skulle jag ha gjort utan dig? Eller vad skulle indien.nu och hela världen ha gjort? Det hade varit en tråkig värld det kan jag säga på en gång.smiley

Goanen
Upplyst användare
Upplyst

Nu har IOK lyft blockaden mot Indien och flaggan restes i Sotji i Söndags.