REKOMMENDATIONER MARS 2014

2 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mussejaw
Småpratare
Småpratare

Hej kära folk!

Jag ska till Indien i slutet av Mars 2014. Jag har INGEN aning om vad jag ska göra där. Jag vet enbart att jag vill se Taj Mahal!
Jag vill uppleva det sämsta och det bästa med Indien! Lämnar gärna min ''Comfort zone''. Vill besöka städer som landsbygden! 

Om det spelar någon roll är jag en kille på 21 år. Har en budget på 35-40 000:- För indien! Kommer alltså kunna stanna hela visumet ut! (6 månader) om jag orkar stanna kvar efter några månader! 

Mvh

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Mussejaw skrev:
Jag ska till Indien i slutet av Mars 2014.

GRATTIS!

Mussejaw skrev:
Jag har INGEN aning om vad jag ska göra där. Jag vet enbart att jag vill se Taj Mahal!

Läs Taj Mahal The Thru Story av Purushottam Nagesh Oak så blir ditt besök i Taj Mahal betydligt mer intressant. 

Mussejaw skrev:
Jag vill uppleva det sämsta och det bästa med Indien! Lämnar gärna min ''Comfort zone''. Vill besöka städer som landsbygden! 

Börja resan i Delhi. Delhi är nog världens snabbast växande och khoolaste stad med ett enormt utbud av museum, monument, historia, palats, parlament, konserter, teatrar, biografer, parker, nöjesparker, bazarer, köpcentrum, butiker, restauranger, caféer, barer, nattklubbar, temple, moskéer, trafikstockningar och massor av annat.

Det är enkelt att ta sig runt i Delhi med Delhi Metro.

Missa inte Akshardham, Nationalmuseum, Kingdom of Dream, Hauz Khas Village, ljud och ljus showen på kvällen i Röda FortetThe Great India Place, India Habitat Center och India Internationel Center

Åker du till Indien första gången bör du inte missa Indiens (enligt mig) största sevärdheter: 

Kaziranga Nationalpark. Mars-april! Besök världens största samling vilda noshörningar och elefanter.
Kanha Nationalpark. April-juni! Besök världens häftigaste nationalpark och jaga vilda bengaliska tigrar.
Taj Mahal. Gör ett kort besök i Agra bara för att se Taj Mahal och Agra Fort.
Venkateswara-templet. Gör Darshan! Templet i Tirumala är världens mest besökta byggnad.
Ellora-grottorna. Klättra i husen som är uthuggna rakt ut ur ur-berget.
Varanasi. Deltag i ceremonierna vid Manikarnika- och Dasaswamedh-Ghat och studera yoga.
Karni Mata-templet. Vada bland heliga råttor i Karni Mata-templet utanför Bikaner.
Palolem Beach. Världens khoolast strand är Palolem Beach vid Canacona.
Nasik. Besök vinodlingarna i Nasik. Bl.a. har Sula Vineyards ett provsmakarrum.
Mahabalipuram. Besök stenhuggarnas by Mahabalipuram och beställ dig själv i svart granit.
Akshardham, Delhi. Åk båt och lär dig indiens historia.
Harmandir Sahib, Amritsar.

Mussejaw skrev:
Om det spelar någon roll är jag en kille på 21 år. Har en budget på 35-40 000:- För indien!

Oj, vad mycket pengar. Du kommer att klara dig bra. 

Mussejaw skrev:
Kommer alltså kunna stanna hela visumet ut! (6 månader) om jag orkar stanna kvar efter några månader!

Tänk på att visumet börjar räknas ned samma dag det klistras in i passet så du kan inte stanna så länge som sex månader. Turistvisum går inte att förlänga men du kan resa till Bangkok, Islamabad, Kathmandu, Dacca eller Colombo och ansöka om ett nytt. 

_

… Är i Singapura. 

Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism