Sylt i Indien

39 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mimmie
Orakel
Orakel

Med Våffel-dagen i antågande så börjar man längta efter just våfflor!

GooGoo, jag vet att du är i Goa just nu och visar hur man ska använda våffeljärnet. Men glöm inte att man kan göra varma mackor i det också. Formbröd,tomat, ost finns ju i Indien...

marma
Erfaren användare
Erfaren

Edwins mamma skrev:
De håller jag med om och vi kommer komma till ett land snart som börjar att utvecklas med det är inte det jag menar utan jag vill ha det som det är. De ska inte ändra på sig tack vara att jag kommer och förstör deras miljö, genom att slå upp hotell komplex och supermarketar som är riktade mot oss turister. Det kan vara måttligt visste de tjänar pengar på det men långt i från alla!!

Fast om man åker dit så förändras det, enda sättet att inte förändra det är att inte åka dit. Man kan inte få både och.

marma
Erfaren användare
Erfaren

Edwins mamma skrev:
Japp det känns dessvärre snart som om det är dags att dra vidare från Goa för att få se indien. Goa är snart som Thailand..!!! Gråter!!!

Då blir ju den delen också "som Thailand". Varför nu det skulle vara ett problem. Både i Thailand och Indien tar det max fem minuter på skoter för att nå någon by som skiter fullständigt i turister.

chrissi
Orakel
Orakel

Edwins mamma skrev:
Mina indiska vänner har iallfall inte råd att köpa det. Den ena familjen bor direkt på stengolvet och lagar fortfarande mat över öppen eld. Jag har själv beskådat detta! Den andra familjen som jobbar på vår sheck där vi alltid håller till delade vår servitris en kulfi som jag betalade på kvällen. Så frågade jag om hon tyckte om det. Nej jag vet inte har aldrig kunnat smaka kulfi. Det är för dyrt svarade hon. Så sa jag att jag betalar en om du vill ha. De resulterade i att hon tog med sig denna lilla kulfi hem och så delade HELA hennes familj på den de är 5personer för att alla skulle få smaka. Så säga att folket i indien har det bra tycker jag är att ta i. Filket i GOA har det mycket bättre än några andra delstater i indien. De håller jag med om och vi kommer komma till ett land snart som börjar att utvecklas med det är inte det jag menar utan jag vill ha det som det är. De ska inte ändra på sig tack vara att jag kommer och förstör deras miljö, genom att slå upp hotell komplex och supermarketar som är riktade mot oss turister. Det kan vara måttligt visste de tjänar pengar på det men långt i från alla!!

Att majoriteten av Indiens befolkning lever under svåra ekonomiska förhållanden vet nog de flesta. Det handlade inte mitt inlägg om. Mitt inlägg handlade om att det finns en medelklass i Indien som är lika stor i antal som USA's befolkning och de lever inte i fattigdom. För dem har Santa Maria kommit in på den indiska marknaden - inte för turister i Goa.

Du vill inte att Goa ska påverkas av att ca 2 miljoner turister kommer till en sådan liten delstat årligen? Det är nog en svårt, tror jag. Den största delen av turister som kommer till Goa är dock inte från utlandet.

Anjuna
Anjunas bild
Orakel
Orakel

GooGoo skrev:
Vi skall ge bort ett våffeljärn till vår taxichafför och hans familj.
Vi tar med oss våffelmix men också ett recept så att dom kan göra
själva sedan om dom gillar det.
Tänker köpa med oss sylt ner också, men vilken sort? Vad finns i Indien?
Vi har aldrig köpt där nere förut och kan inte minnas vad som ev. finns
i butikerna.

Nu är jag nyfiken :wink: .
- Hur gick det med våffeljärn, sylt och grädde och vad tyckte era vänner om presenten?
Du lovade att återkomma med uppdatering men *snyft* det glömde du allt bort GooGoo.
Funderar starkt på att låna ditt koncept och ta med mig detsamma ner till våra raraste vänner :D

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Dom blev väldigt glada när dom fick klart för sig vad det hela gick ut på och våfflor tyckte dom var jättegott.
Vad vi tar med oss till Felix och hans familj när vi åker ner i mars vet vi inte ännu men svenskt lösgodis åker
alltid med eftersom den yngsta dottern är en riktig gottegris :mrgreen:

Jo en sak till skall vi ta med och det är en fotobok (Ifolor) med bilder härifrån och alla foton på Felix och hans
familjemedlemmar som vi har tagit genom åren.

Anjuna
Anjunas bild
Orakel
Orakel

Hihi, vi tar också alltid med oss lösgodis och lakrtits*mums*
Förra resan köpte vi en tutande, blinkande robot(en sådan som alla barn men inga föräldrar vill att barnen ska ha :wink: )
Den gick ända upp till knäna på mig, så den var cooool och stooor, gissa om lill gossen blev glad :hot:

GooGoo skrev:
Dom blev väldigt glada när dom fick klart för sig vad det hela gick ut på och våfflor tyckte dom var jättegott.
Vad vi tar med oss till Felix och hans familj när vi åker ner i mars vet vi inte ännu men svenskt lösgodis åker
alltid med eftersom den yngsta dottern är en riktig gottegris :mrgreen:

annak
Erfaren användare
Erfaren

Men aa, sylt. Vart standiga bunkringsobjekt (2 barn som ater curd med sylt till frukost - varje morgon) Har dar jag bor finns minsann ingen sylt som lever upp till vara onskemal. Mixed fruit jam innehallar val knappt nagot ickesyntetiskt... Daremot sa finns det nagon slags gula "hallon" fran mars till augusti. Sa koper vi allt vi kommer over och kokar sylt. Sylten smakar lite som hallon, aven om sjalva baren inte gor det. Men nu har vi bara en burk kvar, snyft. det ar langt till mars.

Sen finns det "blabar" ocksa - men de finns i princip bara i juni-juli sa da forsoker vi bunkra da ocksa. Fat dessa blabar vaxer pa trad och ser ut som vinbar, men smakar som blabar.