Halloj!!
Är helt ny på denna kommunikations sida...
Bara så ni vet. :D
Ska åka till Goa i november o skulle vilja veta lite mer...
Vad man ska göra, vad man ska se (så man inte går miste om något).
Resans mål är väl egentligen bara att ha semester, slappa, ligga på
stranden och eventuellt dricka några kalla öl :P
Men det vore ju dumt och inte se någonting, när man ändå åker så långt.
Tacksam för alla svar jag bara kan få!
MVH
Linda

Hej Linda!
Om du vill kombinera sol, öl och lite party så prova palolem, nästan så långt söder ut du kan komma i Goa.
Vill du bara slappa? -prova Benaulim, lugnt och skönt med en finfin strand.
Om du vill se något så kan du bl.a besöka kryddmarknaden i Margao eller åka till Anjunas flea market. Absolut värt ett besök!
Själv åker jag i slutet av oktober, trevlig resa!!!
Hej. Kolla in här: http://www.indien.nu/kartor-guider/goa/ om du inte redan gjort det. Där finns en massa bra tips.
TACK för all hjälp och information man får här.
Ni är ALLA verkligen toppen!
Ska bo på Hotell Chalston! Hoppas verkligen "OK -från Köpenhamn" har rätt :?: Men det är ju ni som kan Indien =)
Skulle vara väldigt kul om någon mer skulle vara där samtidigt, så man kan få lite hjälp när man väl är på plats.
Vi är ju två förvirrade fruntimmer som knappt kan tala för oss själva :wink: Nja, riktigt så illa kanske det inte är!! :)
Det jag mest av allt vill göra är att åka till Dehli och kolla på underverket Taj Mahal! Men frågan är bara hur man kommer dit på bästa och säkraste sätt! Vill ju inte gärna ta något inrikes propellerplan som de fraktar djur i... Då kommer vi nog aldrig hem till Sverige igen :P
Orolig för hur mycket pengar man ska ta med sig också. Allt ska ju vara billigt vad jag läst mig till i alla fall. Vill absolut inte snåla heller...
Har ni några förslag. Vi ska ju bara vara borta i 2 veckor... ??
Tack för en jätte bra sida!!
Kram Linda
Ta tåg från Goa till Agra om du vill se Taj Mahal. Det är billigt bekvämt och dessutom ett utmärkt sätt att uppleva det "riktiga" Indien på. Är man i Indien MÅSTE man se till att uppleva lite av landet, inte bara leva strandliv! :D
Hoppas att ni får en toppen-vistelse!
--
261103
Ni kan lita på"OK" Chalston är toppen ställe,jag åker dit varje år i november så vi lär nog stöta på varandra 8)
Man får så otroligt bra hjälp här.. Ni är helt underbara allihop!! :oops:
Jag antar att jag och min käre vän kommer att leva som kungar när vi väl kommit ner, då vi har växlat in lite mer pengar än vad ni säger man kommer att göra över med... :lol:
Fast har man semester ska man absolut inte snåla!! Och det kommer vi defenitivt inte att göra!! Blir väl en och annan öl kan jag ju tänka mig.
Har provsmakat ölen Cobra här hemma i Sverige, och den var verkligen helt underbar. (kanske lite småvarning att det är en tjejöl - lite smaklös alltså) :D
Hoppas och tror att det finns mer fina ölsorter man kan prova..?
Angående Taj Mahal igen. Priser och sånt.. Vad kostar det att ta tåg/flyg dit?
Det kanske kostar när man väl kommit till Taj Mahal oxå, för att få gå in och kolla på mästerverket??
Vill verkligen se det.... :)
Tacksam för hjälp igen.. Hoppas jag inte blir för tjatig?? :oops:
Kram Linda
Gillar man rätt så smaklös öl så... Lika smaklös som de svenska, men kanske ännu vattnigare?
Det är rätt (läs väldigt) dyrt att besöka Taj Mahal nu, priset hat ökat lavin-artat under senaste 4 åren. När jag var där 1999 kostadet det c:a 50 svenska kronor att komma in, året efter 150 kr och om jag är rätt underrättad är priset ligger priset på 300 - 400 kronor nu. detta är ett tursitmål där Indiska staten vet att de kan pumpa pengar ur turister då det för många är ett MÅSTE att besöka byggnaden under en Indien-resa.
Alla vi som har varit i indien vet ju att en kingfisher smaker ver gang!!!
så allt som flyter är inte vatten!!!
Jag talar om öl, om det är någon som undrar.
Det är verkligen en smaksak. Kingfisher tycker jag är rätt dålig. Den bästa ölen minns jag inte vad den heter (kan det ha varit King's ?), men den serveras på en brun knubbig liten flaska med svart etikett iaf...
Oj!! Då kan man säga att det ökat radikalt alltså!
Men jag måste dit. Känns så iaf.. :)
Jag måste nog säga det samma alltså..., King´s är den (hitills) godaste ölen. Kingfisher är rätt vattnig...men den slinker ner.
Jo Fabian.S, den heter King´s... :) ...Tråkigt nog så har jag också glömt vissa saker.
/malin
Det är självklart att du skall till Taj Mahal!!! Allt annat är ju billigt i Indien, så då går det ju att lägga lite extra pengar på ett sådant besök, eller hur? :wink: Har man möjlighet att besöka denna fantastiska plats så tycker jag att man absolut skall ta den! Det är en trollbindande byggnad och historierna (myterna?) som finns kring den är minst lika fascinerande.
Och gör Taj-besöket i soluppgången så får du extra magi på köpet!
/Björn
Är det jag som hallucinerar eller hade den även en text som berättade alla ingrendienser utom vattnet var importerade från Tyskland?
Det är humlen som är importerad från Tyskland. Det finns många andra ölsorter, Belo, Fosters och div. lager öl o.s.v, de som tycker om öl behöver inte vara törstiga. Men glöm inte att dricka mycket vatten, minst 3 liter om dagen, det hållerbåde magen och kroppen igång i värmen....
Jag tror att jag drack mer öl än vatten någon dag faktiskt..., inte bra...men vi hade rätt kul.
om ni frågar mig så kan man likväl åka till kanarieöarna som att bo på chalston i goa. (chalston som för övrigt har en egen bordell på parkeringen som en del hotellgäster besöker)
ska man åka till indien kan man väl passa på att se något av landet. vill man se hav kan åka till västkusten! tack och hej.
Om man vill till kanariöarna eller goa är väl en smaksak och vad man vill se / uppleva. jag tycker att det är en bra ide att komma ut och se Indien, men det är ju en fråga om tid och lust m.m.
Angående att det skulle finnas en bordell (???) på parkeringsplatsen, så har jag aldrig sett eller hört om något sådant, och jag har just valt detta hotell många gånger för att de arbetar imot allt sådant (de som vill tar nog till Thailand).
PÅ västkusten är ju lite kallt på vintern, då är det nog bättre att vara hemma och titta på "Packat och klart".
jag håller med"gästutalandet,det är så trist att att behöva se och läsa det du skriver om Chalston,det är samma sak här,flera år på hotellet det finns inte det du påstår! du har antagligen aldrig sett parkeringen där om du tror att man kan bedriva en sådan verksam het där 8O
Hej!
Måste lägga mig i öl-debatten!
Eftersom de flesta här tycker att den indiska ölen är vattnig, samtidigt som andra trycker på att man skall dricka mycket vatten när man är i indien, så undrar jag; varför inte enbart ägna sig åt öldrickande? :alco:
Jag själv tycker inte att ölen är direkt vattnig black king´s är suverän, kingfisher också, på 65 cl flaska, 33cl smakar faktiskt annorlunda...
Men ändå drick öl, vatten borstar man ju bara tänderna i..
Glömde visst logga in mig.. Men det var jag som la in det ovanstående inlägget... :D
Men jag behöver fortfarande hjälp.. :)
Kram kram