Calangute eller södra Goa?

36 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jennie Linnéa
Veteran
Veteran

Själv föredrar jag Candolim som är den sydligaste av de folktäta badorterna, d v s längst från de norra rave-/hippieparadisen men ändå nära nattlivet, till skillnad från Södra Goa. Tyckte det var perfekt. Det var många där i vår ålder (20-30) där men inget diskoliv. Det var inte heller några problem att få plats på stranden, men utan att det någonsin var öde. Perfekt! 8)

melliot
Orakel
Orakel

Det var jag som gjorde jämförelsen mellan palolem och mallis. Det jag syftade på var att allt är uppbyggt runt stranden. Det finns inte en strandremsa som inte är täckt. Syftade också på att man ligger bredvid varandra som packade sillar. När jag är i Indien vill jag ha precis det lugnet som du pratar om och därför väljer jag att inte åka till de ställen där turismen är tät. Tycker precis som alla andra här inne att man åker dit man vill och att alla får sin personliga favorit. Vi älskar alla Indien!!
Det gäller nog bara att hitta sin pärla bland juveler.
Och det finns gott om juveler!!!
Längtar så jag kan dö.

Vagator.......mitt paradis på jorden!!

Melliot

Jennie Linnéa
Veteran
Veteran

melliot skrev:
När jag är i Indien vill jag ha precis det lugnet som du pratar om och därför väljer jag att inte åka till de ställen där turismen är tät.

Och då måste jag bara få slå ett slag för Mahabalipuram i Tamil Nadu. Bara några mil söder om Chennais tutande och hostande folkmyller ligger ett nästan bortglömt turistparadis där kilometervis av världens tredje längsta sandstrand är helt öde! Men åk inte dit för många bara! :roll: :lol:

Tant Gredelin
Veteran
Veteran

melliot skrev:

Vagator.......mitt paradis på jorden!!

Hur pass barnvänligt är Vagator? Kan man åka dit med en fyraåring?

melliot
Orakel
Orakel

Absolut att man kan åka med en fyraåring till Vagator.
Det som är skönt i Vagator är att det är tyst efter tio på kvällen då alla festsugna drar vidare till Chapora.
På den lilla gömda stranden, som du kommer till om du går över den inhemska stranden och sedan klättrar över ett litet "berg" eller går runt om det är lågvatten, är det förvisso en del vågor men väldigt lugnt och skönt. Där finns tre små strandrestauranger och några solstolar.
Alla är jättevänliga. Det finns gott om bra ställen att bo på och många restauranger med varierande utbud.
När ska du åka??

Vagator.....mitt paradis på jorden!!

Melliot