Halloj, jag åker till Indien den 20;onde framme i Bombay kl 21,45, ska därifrån ta mig till en annan flygplats för att åka inreksflyg till Goan någon som vet hur man tar sig dit på ett säkert sätt, eller någon som ska åka samtidigt???//Frida
Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

En taxi eller en richa verkar vara det enklaste. Bara att gå ut och förhandla, vet inte riktigt vad det kan kosta. Gissar på en 50 rs för en richa och kanske det dubbla för en taxi. Du kan ju förutsätta att det pris dom begär är för högt, men ibland kan det skönaste vara att ta smällen det handlar ju inte om några stora summor.
Antagligen kan du också betala för en pre-paid bil, lite dyrare men du slipper förhandlandet.
Säkert skriver du, jag tror du kan vara helt lugn för att dom kör dej dit du ska och inte vill dej något illa, trafiken i indien kan ju därimot ibland kännas minst sagt livsfarlig !!!!!!!!!!!!!!!! Men det är den ju här i sverige också, det dog 7 personer i Jkpg i påsktrafiken.
Japp, jag e säker på att jag måste byta flygplat tror det tar ca 2 timmar mellan flygplatserna, har inte mina biljetter på mig nu men tror att inrikesflyplatsen heter ngt med en början på domes...
Menar du domestic så betyder det bara inrikesflyg, det är alltså INTE namnet på en flygplats! :wink: Hoppas det fixar sig för dig. Och är det att du måste byta flygplats tycker jag att du ska ta taxi och inte rickshaw, det är åtminstone liite säkrare att åka på motorvägarna vid flygplatsen.
/ Jo
jag tror faktiskt bara att den heter intenationell domestic airport, men det ska nog bra, tack för svaren :)
Finns det fler än en inrikes och en utrikes flygplats i Mumbai ? Dom jag åkte ifrån låg i alla fall väldigt nära varandra 4-5 km skulle jag gissa på. Alltså ca en kvarts resväg.
hmm, jag vet inte, men jag frågade resebyrån, å dom sa att jag skulle ta en taxi i ca 2timmar, men vet inte riktigt om jag vågar åka taxi själv i 2timmmar på kvällen..
skulle helst vilja åka en buss
Jag undrar om det verkligen är riktigt, när jag åkte sist var det ingen som frågade vilken inrikes eller utrikesterminal jag skulle till, det var självklart.
Varför vågar du inte åka taxi ? För trafiken skull ?