Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Som sagt jag flyger ner den 11/1 från Arlanda, sen har jag en förbokad taxi till Palolem. Vill nån åka med så är det bara o säga till
Liz. Kommer först ner den 16 är jag rädd
Men jatg tror att du säkert hittar nån på flyget. Tror att en del missförstått din rubrik oxå i inlägget. Man tror att du skall från Palolem till Dabolim, eller jag trodde det iaf...
Jenny.
Som sagt var. Jag kommer att försöka få plats på något tåg från Goa till Varkala den 17. Hoppar gärna på vilken galenskapsresa som helst när jag väl hittat er i varkala...
Du verkar ha tumme med cleartrip. Har du lust att kolla när tåg går från Goa den 17 ner mot Varkala (Trivandrum) o från vilken station. Gissningsvis är jag i norra Goa så gär det nått från stationerna norrut så är det toppen. När jag försöker kolla tidtabeller så verkar mest datorn stå o stampa...
IBM!
Kollade Cleartrip nu och det finns fyra val:
Kerla S Kranti (12218)
Madgaon - Kochuveli
22:25
18:30
18 Jan
20h 5m
11 stops
Rs. 2,575
Trivndrm Rjdhni (12432)
Madgaon - Trivandrum Cntl
13:05
05:00
18 Jan
15h 55m
10 stops
Rs. 3,310
Bkn Kcvl Expres (16311)
Madgaon - Kochuveli
09:30
05:45
18 Jan
20h 15m
17 stops
Rs. 1,505
Netravati Exp (16345)
Madgaon - Trivandrum Cntl
23:40
19:45
18 Jan
20h 5m
35 stops
Rs. 1,505
Herregud. verkar kosta hela 200-300 Skr. Jag kommer att bli ruinerad
Tusen tack Jenny! Madgaon var stationen i Goa nånstans va? (Ska kolla ikväll i min guidebok där det finns en bra karta)
Såg du om det fanns lediga platser på något av dessa tåg?
Att fixa konto på cleartrip verkar ursvårt så jag chansar på turen samt kanske muta nån på plats...
hmmm..... Jessika heter jag..
Kollade inte tillgängligheten .... det måste man ha ett konto till tydligen.... muta brukar ju funka annars..
Sorry
Det bidde lite förvirrat där eftersom det meddelandet låg på tidigare sidan o jag förväxlade vem som skrev vad....
Resfeber eller nåt
:wink:" width="19" />
Jag har inte bokat min flygbiljett än, men sitter med mitt visum och min packning redo. Priserna verkar snarare höjas än sänkas denna gång så jag funderar på att helt enkelt boka den som går 16, eventuellt 25. Men jag är lite nervös för att åka utan kontaktnät den här gången. Är det någon som kommer att vara i Patnem i slutet av januari?
IBM: bokar jag flyget den 16 åker jag gärna med dig! Jag bor i stockholm så jag lånar i så fall med glädje en plats på soffan
Amanda
Eller Amandaj så bokar du den 11:e om det finns platser kvar och åker med mig och Jennya78 från Arlanda...
Vi tänker starta i Patnem....
Åh, det hade jag verkligen velat. Men de tog slut
Jag messar dig mitt nummer Amanda. Som sagt är du varmt välkommen till min soffa.
Flyget går 0500 o man bör vara där typ 2 timmar innan eller nåt. Sista flygbussen går 2100. Tänkte förboka en taxi så jag är därute runt 0330. Bor på "rätt" sida av stan så priset blir det lägsta för förbokad taxi upptäckte jag
Ni vill inte dela taxi med mig då till Partnem, det ligger ju precis efter Palolem?
Hej Liz.
tror dessvärre att den taxin skulle bli lite för dyr. Avser taxi från min lägenhet i GBG till Landvetter