Goa våren 2014

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
mirreC
Nybörjare
Nybörjare

Hej!

Vi är en familj med 2 små barn som har fått möjlighet att vara lediga en månad nu under våren.

Vi var i palolem, Mumbai och Coimbatore i dec 2012 och vill absolut tillbaka till Goa.

Vi har inte bokat nåt ännu men har precis börjat kolla.

Min fråga är hur Goa är i mars -april?!

Känns kanske lite sent att åka då men jag tror inte vi hinner få till en resa tidigare än så med visum och annat...

Även om det är ok klimat så vill man ju inte att det är för öde och tomt och igenstängt...

Har ni andra tips om vart vi ska bo med barn denna gång...vill gärna ha lägenhet eller hus med självhushåll!

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

mirreC skrev:
Min fråga är hur Goa är i mars -april?!

Helt underbart. 

mirreC skrev:
Känns kanske lite sent att åka då men jag tror inte vi hinner få till en resa tidigare än så med visum och annat...

Sent? Varför är det "sent"?

mirreC skrev:
Även om det är ok klimat så vill man ju inte att det är för öde och tomt och igenstängt...

Till Goa kan du åka året runt men det är monsun från mitten av juni till slutet av oktober och då regnar det och det är höga vågor i havet. 

mirreC skrev:
Har ni andra tips om vart vi ska bo med barn denna gång...vill gärna ha lägenhet eller hus med självhushåll!

HiTide Cocohuts i Paloem har några rum med kök. Bo där ett tag. 

… Är i Singapura. 

Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

putte64
putte64s bild
Upplyst användare
Upplyst

I April märker man att många har åkt hem, men det är inte stängt och tomt på folk.
Sedan beror det förstås på var man är, i exempelvis Agonda får man ha kikare för att få syn på någon i April.

PLanerar vintern 2020.