Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Har uppdaterat listan :D
Gokarna - lite svårt att skriva in dig med så knappa uppgifter :wink:
Håller med Anjuna och träffas gärna någon kväll :)
frida & anette åker ner den 8e oktober med Turkish Airlines /Stockholm/Istanbul/New Delhi
hem 18e Mars /Mumbai/Istanbul/Stockholm
här kommer ett lite bättre svar. vi åker den 5 nov m qatar sthlm doa goa. hem förmodligen 16 mars. vi har ingen biljett för returen. den köper vi i indien. men vi kommer att flyga qatar goa doha sthlm
Mycket bättre Gokarna
Nu är listan uppdaterad-
Snälla, hjälp mig att slippa sitta och ändra i era texter och skriv in så här tack:
Avresedatum / forumsnamn / flygbolag eller charterbolag / flygväg
4 januari 2012 / Sofier960 + sambo/ Qatar Airways / Stockholm-Doha-New Delhi
Listan uppdaterad :D
Jag petar upp den här tråden bara för att den hamnade längre bak efter konverteringen.
Den 9 mars 2012 / Maggie / Apollo / Stockholm Goa
Sjätte gången till Goa...
...längtar sååå...!!
Maggie, du är inlagd i listan.
________
Såg nu att Anjuna har halkat ner i listan men har ingen Editera-knapp nu heller så jag kan inte åtgärda detta.
Kan alltså inte helle uppdatera listan om någon skriver in nya uppgifter....
Nu har jag också bokat!
16 februari / malinen / Jet airways / Göteborg-Bryssel-Mumbai-Goa
13 December / Lina / SAS / Condor / Stockholm - Goa
Nu har jag fått tillbaka Redigera-knappen och uppdaterat listan.
Soligt och varmt här i Goa. Klockan är 9 och det är redan 30 grader i skuggan
Nu har jag fått tillbaka Redigera-knappen och uppdaterat listan.
Soligt och varmt här i Goa. Klockan är 9 och det är redan 30 grader i skuggan
Är det bättre väder än förra året, den här tiden? Då var det ju ovanligt mycket regn, ända in i december. "AccuWeather" visar ju blandat sol med moln/åska nästan varje dag, och sol/regn från söndag... Men om man är nere ett halvår i stöten märker man ju inte och stressas inte av när det är lite fuktigt. Värre för de som tar en enveckas charter (finns faktiskt sådana, en gång när vi var på Bali var det någon som åkt ända dit på en vecka...)
Nu är vi lite off topic men...
Det har regnat tre gånger sedan jag kom hit den 18 oktober men det är fruktansvärt varmt fortfarande så det kan nog komma mer innan tempen börjar gå ner.
6 jan / Netz / Turkish Airlines och Jet Airways/ Köpenhamn-Istanbul-Mumbai-Goa
MVH
Nu är du Netz inlagd i listan
9 december / JoakimHall / Novair / Stockholm-Goa
5 december / Johanisch / Austrian Airlines / Göteborg - Vienna - Mumbai - (tåg) Goa
Listan uppdaterad
Ensamflyger 5 Jan från Göteborg med Lufthansa. Göteborg-Munchen-Mumbai-Trivandrum (Air India)
Reser med min familj till södra och norra Goa, den 30 december 2011.
30 dec/Anna-Lena/Apollo/Stockholm-Arlanda Goa.
ps. efterlyser någon "fiskekompis" till min flugfiskande man Micke.
Tacksam för alla tips angående fiske i Goa.
Ni som är/kommer att vara i Goa, glöm inte forumsträffarna varje söndag kl 19:00 i Candolim.
Arlanda / 15:e december 2011 / linapina, med fam, två barn / Lufthansa/ Zurich (har jag för mig)-Mumbai / Goa- osv..
Skulle ha flugit med Kingsfischer ner till Trivandrum den 17:e december men vi blev uppringda av Supersavertravel förra veckan som sa att den flighten var inställ och gissade på konkurs. Någon som hört något där?
Vi tar det som det kommer i alla fall efter att vi landat i Mumbai.
Då bär det snart av till Indien för första gången.
20januari/Pererikmo/Apollo/Stockholm-Goa
Avresedatum / forumsnamn / flygbolag eller charterbolag / flygväg
STOCKHOLM
28 januari / Hannele och Lars-Peter / Qatar airways / Stockholm - Doha - Mumbai
Nu är klistan uppdaterad.
Skulle ha flugit med Kingsfischer ner till Trivandrum den 17:e december men vi blev uppringda av Supersavertravel förra veckan som sa att den flighten var inställ och gissade på konkurs. Någon som hört något där?
Läste i en indisk tidning för en knapp månad sedan att mängder av Kingfisher-flygningar från Mumbai var inställda, enligt tidningen av en rätt underlig orsak. Kingfisher hade inte bestämt sina flygtider utan hoppades tydligen på att folk skulle köpa biljetter utan att få veta avgångstid, ens samma dag som avresan. De flesta som redan köpt biljetter bokade förstås om till andra flygbolag, vilket resulterade i att Kingfisher ställde in flygningar pga för få passagerare.
Enligt tidningen hoppades Kingfisher få klart sitt schema över avgångstider någon dryg vecka senare...

Listan uppdaterad
På grund av massa tråkiga händelser kom jag inte med flyget den 7:e som det står i listan på första sidan.
Ikväll har jag bokat:
28 december / matsism / Aerosvit / Stockholm-Kiev-Delhi.
Jag kommer troligtvis att resa:
Delhi -> Udaipur -> Ahmedabad -> Mumbai -> Baga -> Palolem -> Mahabalipuram -> Chennai -> Kolkata -> Mayapur -> Ayodhya -> Delhi.
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism