Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Det finns alla typer av optiker i Indien och det är ju verkligen viktigt att du prickar in den med modernaste utrustningen och hittar du en sådan så får du minst lika bra undersökning som i Sverige.
Jag har varit hos flera optiker allt ifrån en vid Churchgate (Bombay) där jag fick krypa in i en garderob för att göra synundersökningen..den optikern va inte så bra...till den optikern som jag har nu i Santa Cruz West som är kanonbra med modernaste utrustningen.
Priset för linser i Sverige vet jag inte, för jag handlar alltid i Indien, men jag skrev om linser i en annan tråd nu nyligen.
http://www.indien.nu/forum.indien.nu/viewtopic.php?t=5750
Jag var i Indien (mestadels Goa) under tre veckor förra hösten. Reste en hel del (till Mumbai och Kochi) och bodde på riktigt fina hotell och åt ut varje dag plus en del room service. Totalt gjorde jag av med omkring sex till sju tusen kronor, inklusive fyra sträckor med inrikesflyg.
Andreas
Jag och min fru har varit till Goa(Panjim) två gånger. 2004 i nov då jag fyllde 50 år samt 2005 samma tid. Nu till din fråga: Heldag taxi nästan varje dag ca 150-300 kr/dag, restaurang(mat öl osv,osv...)100-400 kr beroende på vad och var du äter. Shopping, eftersom det handlar om dina intressen så är det väldigt svårt att säga.Våra resor är även inköpsresor av tyger till min frus skrädderi så det brukar gå åt en del pengar. För oss brukar det gå mellan 700kr- 1200kr/dag beroende på vad vi har gjort. OBS om ni åker med på resebyråns utflykterså kanske det inte räcker med detta, men ni kan utan problem göra samma utflykter med taxi för ovannämnda priser och samtidigt själv styra längden på utflykterna(inga bortsprungna tanter att vänta på) :wink:
Jag hoppas att ovanstående kan vara till hjälp för er och att ni får en lika fin upplevelse som vi fick på vår första resa
Under jan 06 var jag till goa med min fru och bror, vi hade hotellet betalt och klart, vistades i calangute/baga mestadels, en heldags taxi, förbrukade 2000sek/ person, mera kunde vi inte konsumera, mat & dryck är på tok för billigt. nu får jag en chans att slå det i mars, :lol: bokade 2 veckor nu :lol: så ska det väl gå att bränna lite till. notera att jag är av den sorten som inte behöver resväska när jag ska hem, köper mina kläder på plats,lämnar dom skitiga kvar, köper inga "saker hem". tänker. behövs inte jag ska ju snart hit igen.
ja, ni förstår vad jag menar.
har med intresse läst vad ni skrivit om reskassa. Var i Brasilien två veckor förra året och sedan dess har jag inte sett något mer än jobbet och mitt hem (i stort sett). Nu åker jag till Goa och då ska jag ha semester och leva som en drottning. Hoppas mina 5000 räcker.
Det kommer att räcka gott och väl! Hur länge ska du vara borta?
Andreas
Jag var i indien i 2 månader, hade med mig 12 000:-, då reste vi kors och tvärs över hela indien flera gånger, köpte massa prylar och skickade hem med DHL. Levde sparsamt, men åt alltid ute mm. Jag hade pengar över när jag kom hem.