Segt....?

54 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Det verkar vara bara jag som har problem och vet inte hur jag ska lösa det....blush

__________________

Mvh Eva

Amazonkvinna från norr gift med Denzil från Goa

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Indianturbo, kan det inte var nåt av alla dina data-virus som ställer till det?

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

matsism skrev:
Indianturbo, kan det inte var nåt av alla dina data-virus som ställer till det?

 

Har inget data virus heller...och det är inget knas på andra sidor endast med Indien.nu....

__________________

Mvh Eva

Amazonkvinna från norr gift med Denzil från Goa

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Kan vara något problem med en cookie, testa att rensa dem och se om det fungerar bättre efter.

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

MJH
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2011-06-22

håller med om att det är väldigt segt  just nu . Tar lika lång tid oavsett om jag sitter hemma eller på jobbet.

funkar gör det men det kräver tålamod

mvh martin

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Rensat cookis och allt som går att rensa, ff. segt....

__________________

Mvh Eva

Amazonkvinna från norr gift med Denzil från Goa

wickz
Offline
Orakel
Orakel
Blev medlem: 2011-09-09

jag har knappt kommit in från indien föränn nu. den har tagit ner anslutningen nästan varje gång...

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

wickz skrev:

jag har knappt kommit in från indien föränn nu. den har tagit ner anslutningen nästan varje gång...

Jag är inloggad varje dag och det fungerar mycket snabbt och bra (nästan) överallt i Indien.

Jag använder en MacBook AIR kopplad till en iPhone 4s 64 GB med Airtel 3G-internet. 

Hälsningar från Bangalore, 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

wickz
Offline
Orakel
Orakel
Blev medlem: 2011-09-09

matsism skrev:

wickz skrev:

jag har knappt kommit in från indien föränn nu. den har tagit ner anslutningen nästan varje gång...

Jag är inloggad varje dag och det fungerar mycket snabbt och bra (nästan) överallt i Indien.

Jag använder en MacBook AIR kopplad till en iPhone 4s 64 GB med Airtel 3G-internet. 

Hälsningar från Bangalore, 

airtel?

vi har kört på idea (3g tills för en månad sedan då någon *%a¤# försäljare gav 2g istället) och det har inte gått nästan alls. Nu sitter vi på fast lina i oimbatore. Du åkte inte förbi här för några dagar sedan på en motorcykel?

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

wickz skrev:
airtel?

Ja. Airtel 3G fungerar mycket bra. jag betalar 1500 rupier för 10 gigabyte data / 30 dagar.
Hastigehten skall vara 7,2 megabit/sekund men oftast är det 1,8-4,6 megabit/sekund. 

wickz skrev:
vi har kört på idea (3g tills för en månad sedan då någon *%a¤# försäljare gav 2g istället) och det har inte gått nästan alls. Nu sitter vi på fast lina i oimbatore.

Airtel har egna butiker i alla städer. Jag köpte mitt sim-kort i Airtels dygnetrunt-öppna butik efter tullen vid ankomst på flygplatsen i Delhi

wickz skrev:
Du åkte inte förbi här för några dagar sedan på en motorcykel?

Nej. Jag flög från Bangkok till Bangalore i förrgår. 

Om ett par dagar drar jag vidare till Mahabalipuram söder om Chennai för att på fredag flyga till Delhi. 

Hälsningar från Bangalore,

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Hej igen!

Det är ff. konstigt som när jag ska logga in så måste jag klicka ett par ggr på logga in innan jag kommer in. När jag ska logga ut måste jag klicka en och två och tredje gången blir jag utloggad men då står där också att åtkomst nekad!???

Fattar inte riktigt varför?

 

__________________

Mvh Eva

Amazonkvinna från norr gift med Denzil från Goa

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Här funkar som vanligt snabbt och bra men jag är nog helt befriad från datorproblem annars också.

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

Netz
Offline
Orakel
Orakel
Blev medlem: 2011-04-17

Vad har hänt med hemsidan? Otroligt segt att ladda upp sidan och surfa runt här...

Sitter med ny dator och FiberLan, så det borde ej vara något problem..?

 

MVH

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Ja det har varit så länge hos mig med.....Sad

__________________

Mvh Eva

Amazonkvinna från norr gift med Denzil från Goa

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Nu har vi uppdaterat till en mycket snabbare och kraftfullare server. Går det snabbt nu?

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Ja det är möjligt men precis när jag läste detta och skulle klicka på forum så tog det typ 20 sekunder innan något hände....?

Det är inte så med några andra sidor utan bara på indien.nu.

Konstigt!

 

__________________

Mvh Eva

Amazonkvinna från norr gift med Denzil från Goa

BertilR
BertilRs bild
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2011-06-23

Hade liknande problem med en website för ett tag sedan. Problemet löstes när webhotellet bytte servermjukvara från Windows till Apache. Resultatet blev att accesstiden reducerades till hälften.

bsparrow
Offline
Småpratare
Småpratare
Blev medlem: 2011-01-04

 

BertilR skrev:

Hade liknande problem med en website för ett tag sedan. Problemet löstes när webhotellet bytte servermjukvara från Windows till Apache. Resultatet blev att accesstiden reducerades till hälften.

Jag är ganska säker på att indien.nu redan ligger på en Apache server.

---

 

Tyvärr upplever även jag att forumet är segt. Sitter på en PC med Linux Mint 14 och har provat både Google Chrome Version 26.0.1410.43 och Mozilla Firefox 19.0.2.

Jag gjorde även ett test och mätte laddningstident på http://www.indien.nu/forum. Testet gjordes med sidan WebWait och resultatet blev en laddningstid på 11.57s och 11.15s. Körde testet två ggr med andra ord. Samma test 15 minuter senare gav en laddningstid på över 19s. Detta är ungefär det laddningstider jag själv har på min dator (det kan variera mycket, men oftast får jag vänta minst 10s). Samma test på http://www.indien.nu (alltså inte forumet) gav ett snitt på 3.5s laddningstid.

Jag gjorde sedan ett andra test från sidan WebPagetest och fick där laddningstiderna 5.5s och 2.6s vilket väl ändå får ses som godkända laddningstider. Hur det kan skilja så mycket förstår jag inte? 

Jag provade även att köra med Internet Explorer 9 i Windows 7 (som jag kör virtuellt genom VirtualBox) och upplevde då forumet som klart snabbare, men en snittladdningstid på de olika underkategorierna i forumet på (uppskattningsvis) 1-2s. Observera då att jag sitter på samma dator och samma internetanslutning (100MBit kabel/ComHem) men att jag istället kör Internet Explorer 9 i Windows. Provade även Chrome och det gick också klart snabbare. Dock upptäckte sen att jag inte var inloggad, och loggade in i både Chrome och Internet Explorer och då gick forumet segt igen.

Kan det ha med inloggningen att göra? Är det någon annan som också upplever forumet som segt som kan testa detta.

mvh Andreas

edit: Under Linux Mint tycker jag däremot inte att det är någon skillnad om jag är inloggad eller inte. Blir inte klok på detta?!
BertilR
BertilRs bild
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2011-06-23

Testade just med samma resultat som bsparrow. Liknande resultat i FF 19.0.2 och IE9. Märker också en väsentlig skillnad i accesstid beroende på om man är inloggad eller ej. Kanske en tråd att undersöka?

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Fast nu verkar det gå bättre....smiley

 

 

__________________

Mvh Eva

Amazonkvinna från norr gift med Denzil från Goa

Netz
Offline
Orakel
Orakel
Blev medlem: 2011-04-17

Tycker fortfarande att det är segt.sad

Tar en stund att komma in på hemsidan men när jag väl är inne går det ok att surfa runt...Men, Forumet tar otroligt lång tid att ta sig in på.. Tog 27 sek för sidan att laddas (yepp, räknade Tongue). Själv märker jag ingen större skillnad på att vara inloggad eller ej, möjligt att det går aningens fortare som inloggad.

 

MVH

 

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Vad hände NU?

Sidan springer fram plötsligt. All sirap är bort. Har Henric bytt server? 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Det är samma webbserver men den har fått fler cpu:er och dubbla mängden minne. Alla filer har dessutom flyttat till en egen filserver för att avlasta. Inom ett par veckor kommer det också installeras en ny supersnabb filserver med fler ssd-diskar. Så vi hoppas det kommer förbli blixtsnabbt. Nästa steg blir väl att bygga större datacenter än Facebook i Norrland för 750 miljarder dollar Wink

__________________

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu