Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Inte Pamplona eller Angola. Tjurarna är alltid svarta , människorna alltid helt vitklädda och har samma saker i händerna . Tjuren har två motståndare. Ytterligare ledtråd : tiita noga på tjurens horn.
Namnen på affischerna låter ofta litet annorlunda , det beror på att det är tjurarnas namn som visas på dom.
En bild till :
Tjurarna kommer från det här landskapet
känt för sina vita hästar
och rosa flamingos. En välkänd man med en svaghet för rosa kläder bodde ett tag i närheten.
Vita hästar och flamingos? Håller man på med tjurfäktning i Camargue?
Tjurarna kommer från Camargue : mindre än vad man ser i spanska tjurfäktningarna , men snabbare .. och vigare.
Traditionell provencalsk tjurfäktning i t.ex. Arles : tjuren har en ring på vardera hornet , mellan ringarna går ett snöre som är fäst i en pappersblomma ( kokard) . Ert uppdrag , om ni väljer att acceptera det , är att snatta blomman , ringarna och snöret från tjuren ...
( Om det var nån som undrade över killen med dom rosa skjortorna , så flyttade han från Avignon 1389 .)
Där ser man!
Var är då denna bild tagen? Identifierar man maten på min tallrik kniper man staden.[attachment=0]var.JPG[/attachment]
Parma?
Baloo: Nej du, staden är inte Parma, och om du föreställer dig att det skulle handla om parmaskinka så tänker du på en alldeles för god råvara.
Det har du ju rätt i. Men landet är i alla fall inte fel.
Något får mej att tänka på en sabelförsedd kock och jag säjer .. Marengo ?
Kyckling och pasta tycker jag är goda råvaror. Den här maträtten får det att vända sig i magen på många svenskar.
inälvsmat...Trippa alla Romana ?
Ingen som sätter in någon bild och tråden legat på latsidan på länge så jag slänger upp en bild och undrar var är den tagen?

Uploaded with ImageShack.us
mvh Eva
Ingen som vet?
Kan meddela att det är byggt av tändstickor..... :D
Mvh Eva
Ett museum i Danmark, Köpenhamn var det!
Någon annan som vill lägga ut bild på något kul?
Mvh Eva
Den var inte helt enkel.
JA!
Vad är denna bild från:

FOTO: Mats Larsson
Ser ut som om det skulle kunna vara inne i en av pyramiderna i Kairo?
Eller möjligen Konungarnas dal?
Mvh Eva
Ja, det är inne i en av gravarna i Konungarnas dal.
DIN TUR!
Tjohoooo! Jag kunde jag kunde fast jag inte varit där och inte ens googlat denna gång :hot:
Vänta ska leta fram en bild här, återkommer.
Mvh Eva
Var är vi nu då?
Mvh Eva
Uploaded with ImageShack.us
Oslo, Holmenkollen?
Eller Bergen om man får gissa på två...
Fel och fel...lite mer norrut i samma land. :)
Mvh Eva
Mycket långt upp i norr...... 8)
Mvh Eva
Nordkapp?
Nej inte sååå långt upp.... :wink:
Mvh Eva
Narvik?
Ja i Narvik är det och högst upp på berget där det finns en restaurang som man kan åka linbana till.
Tack äntligen.
Din tur Baloo.
Mvh Eva
OK. Gissa på![attachment=0]306.JPG[/attachment]
Baloos Djungel i Djungelboken...? :lol:
Mvh Eva