Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Åh så gott, dricker Apotekarens Julmust!!!!!!!! :lol:
Mvh Eva
Skall snart åka in till Stenungsund och ta foton till visumansökningarna.
Skall också leta upp en bra 50-årspresent till hon den där som dricker julmust och NEJ,
det är ingen idé att du protesterar Turbo för vi gör ju som vi vill ändå! :lol:
MEN HALÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, jag vill inte ha några presenter! Vi har NOG av saker här och det får inte plats mer saker och grejer! Vi försöker bli av med saker och grejer! Och smycken använder jag knappt och det vill jag köpa själv för ni vet inte vad jag gillar. Faste en älgstek eller mat eller dricka går ju alltid åt. Där kom jag på det, en älgstek i present, det är toppen! :lol:
Mvh Eva
Samlar kraft och mod för att åka till tandläkaren för en rotfyllning efter fem nätter helt utan sömn. Ja, jag är trött så jag tror det får bli en rikshaw istället för att köra själv. Det här kan nog vara första gången jag ser fram emot att åka till tandläkaren faktiskt 8O
:sover:
Sitter och snorar och deppar över att jag inte kan vara med på Indien.nu-festen på lördag.
Hur gick det hos tandläkaren Henric?
Okej Turbo, vi hör dig.
Tyvärr fick vi ingen älgstek och kalvkött har vi inte fått alls ännu så det kan det inte bli heller så då får det bli rödtjut - thats it.
För övrigt ser vi fram emot festen, det skall bli skitkul! :mrgreen:
Dessutom hoppas vi kunna se Blåvitt-AIK på någon krog på söndag eftermiddag - jeeeesus vad det kommer att vara nervöst. :o
Idag har jag varit och hämtat ut våra visum. :D Det kom mycket folk uppe på tt-service för att beställa visum. OBS Glöm inte att ta med kvittot som ni fått,när ni lämnade in era pass. På den korta stund (10min)som jag var där kom det 3personer utan kvitto. Ses på LÖRDAG :hot:
Sitter och retar mig på domarIDIOTEN som dömde offside VILKET DET INTE VAR! i matchen mellan AIK och Örebro (mycket viktigt match för oss BLÅVITARE).
Dricker morgon-latte, läser indiska nättidningar, kollar forumet och har två timmar kvar tills vi skall åka till stationen
i Stenungsund där vår resa upp till Sveriges BAKSIDA startar. Ser fram emot en långhelg hos Turbo och Denzil med
INDIEN-FEST
och
BLÅVITT-AIK som vi skall se på en trevlig restaurang i Sollentuna.
Vad tråkigt att ni skall till ”Sveriges BAKSIDA” i helgen.
Jag som hade hoppats att ni skulle vara i Stockholm på Indien-fest på lördag kväll.
Dricker lite skumpa för att trösta mig att jag inte kommer på festen imorn...hade gärna velat de.
Men får iaf gå på sägenvandring på Glimmingehus innan det är dags för födelsedagsfester..
Hoppas ni får så pass trevligt imorn att ni fixar en ny fest snart. :hot:
Finns det trevliga restauranger i förorten? OBS! Varning, Solna/Sollentuna är AIK's hemvist, tona ned er där, bara ett tips så slipper ni St:Görans eller SÖS.
Vill inte göra er ledsna, men Blåvitt (sponsrat av COOP?) kommer inte att vinna.
Tur att tåget stannar i metropolen Stenugnsund så vi får se er på festen (ringer man och telefonaviserar ett stopp hos SJ, eller hur funkar det?)
MVH // Ola
Plockat en himla massa kantareller i dag, så till middag blir det lövbiff, råstekt potatis och kantarellsås*mums*
Jag sitter på Doha Airport i Qatar och väntar på planet till Bangkok.
Det kryllar av avgångar till olika indiska städer just nu. Det e frestande att försöka byta biljett till Amritsar eller Hyderabad istället.
Nä nä näää, ta nu ditt plan till Bangkok och var som de flesta svenskar! :wink:
Skall fixa till min Cinnamon Latte, det är lättare att fatta vad man läser om man vaknar ordentligt..... :mrgreen:
Det var inte molnfritt men jag tror jag sag Ahmedabad, Nagpur och Konrak nar planet passerade Indien.
Jag e i Bangkok och bor pa nat sunkigt hak pa Khao San Road.
Du brukar väl inte bo på sunkiga ställen? :lol:
Har du någon mobil där nere?
Jag skulle vilja ha hjälp med köp av en sak (en platt som inte väger mycket), om du har lust alltså.
Dricker morgonlatte och funderar på att köra ett par maskiner tvätt. Frågan är om det går att torka
lite lakan ute med det här vädret......
Jag har håller på att bakar två stycken choklad tårtor, inför barnets kalas i morgon.
Nu bränner jag lite skivor, som jag ge till Simon och ägarna på Presleys i Palolem :hot:
Just nu sitter jag o funderar på hur jag ska få min karl hit till Sverige efter att han precis fått avslag på sin visumansökan. Tanken var att han skulle komma på besök o fira jul med oss men svenska ambassaden tyckte en dryg månad var för lång tid för honom att stanna, bland andra anledningar, och sa nej. Någon som har tips på hur han ska kunna komma hit o hälsa på innan vi har registrerat ätkenskap o söker UT?
Konstaterar att det blir ytterligare en dag med ösregn :evil:
Konstaterar att 98 dagar till avresa är väldigt lång tid :?
Konstaterar att det idag bara är en månad kvar till uppesittarkvällen :)
Konstigt det där. Att vi åker till Indien och stannar där i månader utgör inga problem, men att din pojkvän vill stanna här en dryg månad anses vara vara för långt. Fattar inte hur de resonerar. du kanske kan försöka ringa till ambassaden och prata med dem. Skicka in ännu en ansökan. Tjata, tjata, tjata!
Jag håller tummarna för er!
Har precis ätit en god middag; smörstekt rödtunga med hemlagat potatismos och champinjonsås.
Skall snart slänga mig på sängen och fortsätta att läsa Helena Hyséns bok "Stolpskott & pungsparkar".
Önskar alla en trevlig kväll!
Ja britrina, jag har heller ingen förståelse för det. Håller just nu på att maila fram och tillbaka med dem för att få en positiv omprövning av visumet. Annars blir det till att fixa nya biljetter och ansöka på nytt men då lär julen tyvärr redan vara över och flygbiljetterna är ju inte helt billiga heller...
Back to topic :wink:
Dricker kanel-latte och skall snart snart köra en styck gravid dotter till bussen.
Vill skitgärna (läs absolut inte) gå ut i skitvädret för NATURLIGTVIS regnar det igen......... :evil:
Sitter på tillfälliga jobbet och väntar på att eftermiddagens möte skall dra igång.
Letar nytt jobb. Någon kanske har nåt att erbjuda, är öppen för de flesta förslag? =)
Snart dags att göra sig redo för ytterligare en arbetsdag..
Har precis ställt upp datorn i nya lyan och ska hålla på att fixa och trixa nu en del så att det blir ordning och reda!
Både kul och jobbigt :D
Äntligen kan jag skriva det: Packar! Snart kan jag äntligen sätta fötterna på Indisk mark igen.
Har varit och tränat och är nu färdigduschad och väntar på att middagen ska bli klar. Sen har vi ett stooort lass tvätt att ta hand om. Det tänkte vi göra till filmen Mangal Pandey med Amir Khan så blir det lite trevligare :)
Spännande med nya huset Ann-Sofie! Hoppas allt gått bra med flytten.