Renlighet

Indiska järnvägen satsar på digitalisering och renlighet med ny kampanj

Indiska järnvägen satsar på digitalisering och renlighet med ny kampanj

New Delhi, 11 oktober 2024 – Indiska järnvägen har lanserat en ny kampanj, “Special Campaign 4.0”, som fokuserar på att förbättra digitalisering, renlighet och inkludering, samt att snabbt hantera klagomål från allmänheten. Kampanjen leds av Satish Kumar, ordförande och VD för Railway Board, som nyligen höll ett möte med chefer från olika järnvägszoner och produktionsenheter för att diskutera framstegen.

Kampanjens huvudmål

Under mötet presenterades flera viktiga mål för kampanjen:

Postad av: Henric

Indiens turistministerium genomför kampanj för renlighet och effektivitet

Indiens turistministerium genomför kampanj för renlighet och effektivitet

Indiens turistministerium, tillsammans med sina turistkontor och hotellskolor, deltar aktivt i Special Campaign 4.0. Kampanjen syftar till att genomföra renlighetsinsatser och påskynda hanteringen av utestående ärenden.

Vad innebär Special Campaign 4.0?

Special Campaign 4.0 är en omfattande insats för att förbättra renlighet och effektivitet inom turistministeriet och dess anslutna organisationer. Totalt har 8 841 mål identifierats för denna kampanj. Hittills har 2 918 aktiviteter genomförts, vilket motsvarar 33 % av de totala målen.

Postad av: Henric

Indien lanserar nytt initiativ för hållbar turism

Indien lanserar nytt initiativ för hållbar turism

Indiens regering har lanserat ett nytt initiativ för att främja hållbar turism i landet. Initiativet, som heter “Travel for LiFE”, är en del av Mission LiFE, som syftar till att främja en hållbar livsstil.

Travel for LiFE ska uppmuntra turister att vidta enkla åtgärder som bidrar till att bevara miljön, biologisk mångfald, lokal ekonomi och den lokala kulturen. Initiativet syftar också till att skapa en medveten och avsiktlig användning av resurser av alla aktörer i turistvärdekedjan.

Postad av: Henric
Prenumerera på Renlighet